Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Web Stratejisi Nedir? | Zap Group Web Tasarım

Web Stratejisi Nedir?

Web Stratejisi Nedir?

Web Stratejisi Nedir?

Çoğu web stratejisindeki sorun, sıfırdan yeni bir site tasarlıyor olsanız da veya bir web sitesinin elden geçirilmesinden sorumlu olsanız da, genellikle “bir kez yapıldı ve tamamlandı” projeleri olarak görülüyorlar.

Bu, hiç bitmeyen bir web sitesi (yeniden) lansmanı> web sitesi bayat> web sitesi (yeniden) lansmanı yaratır ve yeni bir tasarımın her yeni yinelemesinde, motivasyonun gelişmesini sağlamak için devam eder.

Ancak sağlam bir web stratejisi olmadan, motivasyon hızla kaybolur ve aynı lansman ve ihmal döngüsünde kalırsınız. Elbette, siteyi zaman zaman yeni ürünler veya en son haberler ile güncelleyebilirsiniz, ancak bir stratejisi olmadan, site bozulmaya devam edecek ve hiç bitmeyen bu döngüde sıkışıp kalacak.

Bir web stratejisi, özünde, sizi bulunduğunuz yerden, olmak istediğiniz yere götüren bir yol haritasıdır. Yapılacaklar listesinden veya kontrol listesinden daha fazlası, teknoloji ilerledikçe değişikliklere ve ders düzeltmelerine olanak tanıyan, hiç bitmeyen bir dizi adımdan daha fazlasıdır. Teknolojik yönün ötesinde, müşteri davranışının da altında bir şey var - çevremizdeki dünyadaki alışverişler, göz atma ve çevrimiçi zaman geçirme biçimimizi nasıl etkiler? En iyi web stratejisi bunların hepsini ve daha fazlasını kapsayacak.

Peki, sadece web sitenizi büyütmekle kalmayacak, aynı zamanda bu çevrimi bozacak bir web stratejisi oluşturma hakkında ne düşünüyorsunuz? İşe yarayan bir web stratejisi geliştirmek için bu altı adımı izleyin !

  • Ulaşılabilir Hedefler Oluştur
  • Devam Eden Bakım İçin Bir Plan Oluşturun
  • İyileştirmelerden Kalmadan Olun
  • Belirsizlikler için Bütçe
  • Test, Takip ve Ölçme
  • Verileri Analiz Edin, İnsan Tarafını Unutma

Hemen dalın ve bir web stratejisi oluşturmanın her bir bölümüne ayrıntılı olarak bakalım:

 

1. ULAŞILABİLİR HEDEFLER YARATIN

hedef

İlk adım en önemlilerinden biridir. Ulaşılabilir hedefleri yazmak aslında web stratejisi ile ilgili iki amaca hizmet eder: fikirlerinizi somut bir forma sokar ve söz konusu hedeflere daha iyi ulaşmak için çeşitli web sitesi öğelerini tasarlama veya yeniden tasarlama yönteminizi gerçekten şekillendirebilir.

Bir bilgi sitesi, bir blog ya da daha görsel odaklı bir alan yaratıyor olsanız da, sitenizle uyumlu hedeflere sahip olmak, yaratıcı ve gelişimsel yeteneklerinizi, bu amaçlara uygun, gelişmiş bir kullanıcı deneyiminin fasetlerini tasarlamaya ve dahil etmeye koymanıza olanak sağlar. - sizin ve siteniz için bir kazan-kazan yaratmak.

 

2. DEVAM EDEN BAKIM İÇİN BİR PLAN OLUŞTURUN

plan

Birçok web sitesi, devam eden bakım için bir planları olmadığı için bayatlanır. Ancak zamanla işler değişiyor - teknoloji ve trendler devam ediyor ve bunu görmezden gelen web siteleri tehlikeye giriyor. Özel WordPress geliştirme yapılması gerekebilir. Eklentilerin veya hizmetlerin güncellenmesi, yeni öğeler veya hizmetler eklenmesi vb. Gerekir.

Bunların her biri mutlaka tam bir elden geçirme anlamına gelmez, ancak çoğu zaman, işletmeler tam bir elden geçirmenin gerekli olduğuna inanırlar çünkü çoğu zaman bir seferde çok yeni şeyleri bir araya getirmek yerine, mevcut olduklarında ve olabildiğince onları birleştirmek istiyorlar. akıllıca bir karar.

 

3. İYİLEŞTİRMELER KONUSUNDA ACIMASIZ OLUN

iyileştirme

 

Bakım kadar kapsamlı olmamakla birlikte, iyileştirmeler tüm web stratejilerinde belirgin bir şekilde yer alır. Abone olabilirsiniz ve müşterileri makul bir fiyata makul bir düzeyde çekiyor olabilirsiniz, peki ya daha iyisini yapabilirseniz? İyileştirmeler, dönüşüm oranınızda fark edilebilir bir etkiye sahip olabilecek herhangi bir şey anlamına gelebilir - profesyonel web tasarımından form alanını kaldırmaya (insanların zaten doldurmadıkları) veya hatta canlı sohbet özelliği eklemeye kadar.

Bu hipotezleri oluşturmak ve zaman içinde bu iyileştirmeleri yapmak, size neyin işe yaradığını ve hedef kitlenizle neyin çalışmadığını ve iğnenin zar zor tomurcuklandığını da gösterir. Bu bilgiye web siteniz ve onu çevreleyen tüm pazarlama girişimleri ve kampanyaları olarak ihtiyaç duyacaksınız.

 

4. BELİRSİZLİKLER İÇİN BÜTÇE

bütçe

Web stratejisine gelince, bunun gerçekleşip gerçekleşmediği değil, ne zaman olduğu meselesi. Bütçenizin küçük bir kısmını bir kenara koyarken, bu belirsizliklerle birlikte ortaya çıktıklarında başa çıkmak için kaçınılmaz kayma durumundan kaçınmakla kalmazsınız, aynı zamanda fırtınayı havaya uçurabilirsiniz. Başa çıkılması gereken acil durumlar - kontrolünüz dışında olsalar bile.

 

5. TEST, İZLEME VE ÖLÇME

test

Stratejinin bu kısmı, iyileştirmeler konusunda durmaksızın geri dönüyor. Bu geliştirmelerin etkisini test ederek, izleyerek ve ölçerek, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğunu belirleyen verileri güvenle paylaşabilirsiniz.

Bu, yalnızca sitenizin yönüyle ilgili daha bilinçli kararlar vermenizi değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimini ve müşteri yolculuğunu tahmin etmeyeceğiniz şekilde etkileyebilecek tüm darboğazları belirlemenizi de sağlar. Bunlar sunucu sorunlarından zahmetli bir ödeme işlemine kadar herhangi bir şey olabilir - test etme, izleme ve ölçüm yapmazsanız asla bilemeyeceğiniz şeyler.

 

6. VERİLERİ ANALİZ EDİN, İNSAN TARAFINI UNUTMAYIN

analiz

Elbette, verileri analiz etmeye başladığınızda, herhangi bir değişiklik yapmadan önce istatistiksel olarak anlamlı olan şeylere tamamen güvenerek yakalanmak kolaydır. Ancak verilere çok fazla bağlı kalmak, stratejinizi caydırıcı da olabilir. Verilerin girmesi zaman alır ve kazanan değişiklikleri tahmin edebilmek veya tahmin edebilmek için yeterli bilgiye sahip olmak daha uzun sürebilir.

Ayrıca, sitenizde yapılan her işlem ve işlemin doğuştan insani bir yanı vardır ve sitenizi daha fazla veriye dayalı kararlarla destekleme arayışınızda bunun unutulmaması iyidir. Müşteri hizmetlerinin duyarlılığından, canlı sohbet ve telefon hizmetinin nezaketine kadar, çoğu zaman, web sitesi stratejisi, “hizmet” bölümüne çok fazla dikkat edilmeden “web” bölümünde çok karışık hale gelir.

Ancak, web stratejinizi geliştirmek için bu adımları izleyerek, yalnızca rakiplerinizden bir mil uzakta olacaksınız, aynı zamanda, bir aksama süresi ve yatırım yapmadan daha fazla tekrar ziyareti teşvik eden, memnun etmek ve şaşırtmak üzere tasarlanmış bir müşteri deneyimi yaratacaksınız. tam web sitesi elden geçirme.