Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Temel Seo Rehberi | Zap Group Web Tasarım

Temel Seo Rehberi

Temel Seo Rehberi

Temel Seo Rehberi

Bir web sitesine sahip olmak savaşın sadece yarısıdır.

Diğer yarısı? İnsanları web sitenize getirmek. Ve birçok yönden, bu hit almak için çok daha zor bir mücadele.

Ne de olsa kimse seni bir web sitesi yapmaktan alıkoyamaz.

Ancak, insanların sitenizi incelemelerini sağlama konusunda rekabet edindiniz. Çok fazla rekabet var. İçerik oluşturduğunuz konulara bağlı olarak, gerçek bir içerik savaşına giriyor olabilirsiniz - binlerce rakiple savaş.

Bu savaşta hayatta kalmak - ve ideal olarak kazanmak - kazanmak için web sitenizi arama motorları için nasıl optimize edeceğinizi düşünmeniz gerekir (yani, SEO nasıl yapılır).

Ancak hatırlanması gereken ilk ve en önemli şey, arama motoru algoritmaları etrafında asla optimizasyon yapmamanız gerektiğidir - çünkü algoritmalar sürekli olarak gelişmektedir.

Web sitenizi arama motorlarını kullanan insanlar için optimize etmelisiniz.

Sonuçta, arama motorları insanlar için var. Dünyanın en iyi mühendislerinden bazıları tarafından, insana verilen herhangi bir konuda bulabilecekleri en alakalı, faydalı içerik sunmak için optimize edildiler. Ayrıca, arama motorları, sayfaları sıralarken paylaşım istatistiklerini ve dış bağlantıları

dikkate alır, bu nedenle her şeyden önce içeriğinizin şunları yapması gerekir:

  1. İnsanların sorularını net ve yararlı bir şekilde yanıtlayın
  2. “Paylaşılabilir” olun - yani, insanların yardım edememelerini ancak paylaşmalarını sağlayın;

Kısacası, SEO'nun basit bir anahtarı var: içeriğinizi şaşırtıcı kılmak.

Bununla birlikte, Google'da arama için optimize etmek için içeriğinizin netliğini, yardımseverliğini ve paylaşılabilirliğini geliştirmeye yardımcı olacak birçok şey var, bu nedenle arama ve insanlar için aynı anda optimize edebilirsiniz.

Bunlara bakalım.

1. Duyarlı tasarım

Bunun önemini göz ardı etmemek önemlidir. Web sitenizin yanıt vermesini sağlamak, SEO’nuz için iki önemli şey yapar:

  1. Aramada çok önemli "mobil dostu" etiketi alır
  2. Herkese her cihazda aynı içeriği ve işlevselliği sağlamayı kolaylaştırarak herkes için daha iyi bir deneyim sağlamaya yardımcı olur

2. Anahtar kelimeleri araştırın ve “SERP-in” içeriği yazın

Aramada üst sıralarda yer almaya çalışırken, belirli terimlerle düşünmeniz gerekir. Ve “özel terimler” ile, kelimenin tam anlamıyla “özel terimler” demek istiyorum.

Bu yüzden, yazmaya başlamadan önce, insanların aradığı terimleri işinizle alakalı olarak bulmak için bazı anahtar kelime araştırmaları yapın.

Şimdi, "anahtar kelime araştırması" terimi biraz etkileyici veya pahalı olabilir (çünkü olabilir).

Ancak, bazı anahtar kelimeler araştırması yapmanın, sizin için yazabileceğiniz konular oluştururken çok verimli olabilecek bazı kolay yolları vardır. 

Google’ın arama önerilerini kullan

“SERP-in” içeriği hakkında fikir edinmenin en kolay yolu google.com’a gidip yazmaya başlamaktır.

Bir web tasarım blogu yazdığınızı ve “duyarlı web tasarımı” hakkında içerik oluşturmaya başlamak istediğinizi varsayalım.

Ve patlama! Yaklaşık 0.45 saniyede, 3 geniş konuya (şablonlar, örnekler ve öğreticiler) sahip oldum. En az 3 blog yazısına veya sayfasına, çok az bir çaba ile çok daha fazla çaba sarfedebiliyorum.

Özellikle bir adım eklersem.

Google Trendleri kullan

Şimdi, Google Trends’e gidip Google’ın bana otomatik olarak önerdiği terimleri gireceğim. Tüm bunlara girdiğimde aşağıdaki bilgileri alıyorum.

Yani. Çok. Bilgi.

En üstte, bana tarihsel boyutta bu konu hakkında çok şey söyleyen, aynı zamanda tüm bu terimlerin göreceli popülerliğinin bir göstergesi olan "Zamanla ilgi" yi görüyorum.

Bu, hangi içeriğin önceliklendirileceği hakkında karar vermeme yardımcı olabilir. Grafik aynı zamanda bana sadece çok soyut bir şekilde, bu terimler için sıralamanın ne kadar zor olabileceğine dair bir fikir veriyor. Örneğin, genel olarak “duyarlı web tasarımı” (mavi çizgi) terimi en popüler olanıdır ve bu nedenle sıralaması en zor olanıdır.

Bölgenin bölgeye göre de ilgisini görebiliyorum, bu konu bana hemen Güney Asya’da sıcak olduğunu söylüyor. Bu alanda okuyucuları hedeflemek istersem çok kullanışlı.

Sonunda ve içerik oluşturma için en faydalı olanı “İlgili aramalar” bölümünü görüyorum. Merhaba, daha fazla içerik fikri!

Google AdWords’ün Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanın

Herhangi bir arama motoru pazarlamacılığı (SEM) kampanyası yayınlamayı planlamıyor olsanız bile, Google’ın Anahtar Kelime Planlayıcısı size aşağıdakiler gibi inanılmaz yararlı bilgiler verir:

  1. Anahtar kelime başına ortalama aylık arama hacmi
  2. Anahtar kelimeler için ortalama tıklama başı maliyet (TBM)
  3. Anahtar kelime başına rekabet düzeyi

Tüm içerik için içerik yazma öncelik öncelikli için yararlı.

Örneğin, bir terimin gerçekten yüksek arama hacmi ve tıklama başına maliyeti yüksek olduğunu görürsem, bu terim için sıralamak için çok fazla rekabet olacağını biliyorum. Bu, daha az rekabet içeren daha spesifik bir arama terimini veya ifadeyi hedeflemede daha fazla şansa sahip olabileceğim anlamına geliyor.

Not: Birçok SEO aracı size, Google’ın ana konularında sitenize ne kadar yetki verdiğinin tahmini bir tahmin olan "etki alanı yetkilisi" gibi bir istatistik verecektir. Sitenizin yetkisi ne kadar yüksekse, yüksek rekabet koşulları için sıralama yapma şansınız o kadar artar, bu nedenle konulara öncelik verirken bunu aklınızda bulundurun.

Şimdi bu SERP-in içeriğini yazmaya başla!

Tamam, şimdi ne yazacağınızı biliyorsunuz. Bir sonraki adım, aslında yazmaya (ya da filme ya da podcasting ya da her neyse) inmektir.

Şimdi yaptığınız tüm araştırmalar daha da değerli hale geliyor; çünkü artık içeriğinizin bu konuya lazer hassasiyetle odaklanmasını sağlayabilirsiniz. Ve bu sadece konu ve tartışma noktalarından daha fazla bilgi verir.

Ayrıca bana görünmesi gereken kelimeleri ve cümleleri de verir:

  1. Meta title
  2. Meta description
  3. URL
  4. H1
  5. H2s

Sitenizdeki sayfalar arasında çapraz bağlanıyorsanız (tamamen olması gerektiği gibi), bu yeni içeriğe bağlantı verirken kullanmanız gereken terimleri verir.

Bu nedenle, "duyarlı web tasarım örnekleri" konusuna odaklanan bir sayfa yazıyorsam, tüm sayfa anahattını eklemeden önce tüm bu sayfa öğelerini yazmaya başlayabilirim. Gibi:

  1. Meta başlığı: 10 güzel duyarlı web tasarım örneği
  2. Meta açıklaması: Yanıt veren web tasarımına ilişkin 10 örneği inceleyin ve kendi duyarlı web sitenizi nasıl tasarlayacağınızı öğrenin.
  3. URL: mysite.com/responsive-web-design-examples
  4. H1: 10 güzel duyarlı web tasarım örnekleri
  5. H2s: Duyarlı web tasarımı örneği # 1 (ve # 2 ve # 3, vb.)
  6. Ve bu sayfaya linkleri "yanıt veren web tasarımı örnekleri" cümlesine gömmem gerektiğini de biliyorum.

Ve şimdi SEO için optimize edilmiş bir sayfanın yapısını hazırladım. Kolay.

“Nedir?” Oyununu oyna

Temel olarak, biz “iyi” olan yazarlarımız, ilk referanstan sonra cümlelerimizin konularını atlamak için çok kullanılıyor. Çünkü genellikle, konuştuğumuz şey, içeriğimizi sürekli okuyan herkes için açıktır.

Ancak birçok kişi web’deki içeriği sürekli olarak okumaz. Bunun yerine, tararlar - bu, “ben” derken neden bahsettiğimi her zaman bilmeyecekleri anlamına gelir.

Odak teriminizin genel biçimleriyle tekrar yapın. 

3. En önemli sayfalarınızı yukarı yerleştirin

Google’a, en önemli sayfalarınız - aramada gerçekten iyi yapmak istediğiniz sayfalar - en üst düzey sayfalarınızdır.

“Üst düzey sayfalar” ile ne demek istiyorum? Kök alan adınızdaki sayfaları kastediyorum. Zapgroup.com.tr' den örnekler:

  1. zapgroup.com.tr/bloglar
  2. zapgroup.com.tr/webtasarim
  3. zapgroup.com.tr/seo

Bu sayfaların sitemizin en üstüne koymak için yeterince önemli olduğunu düşündüğümüz için Google, onların da oldukça önemli olduğunu düşünüyor. Oradaki en iyi ve en faydalı içeriği bulmak istiyor, bu yüzden o içeriği koymak bize bağlı.

Bu nedenle, aramada gerçekten iyi bir şekilde sıralamak istediğiniz sayfalar varsa, bir klasöre gömülmediklerinden emin olun. Klasörlere gömülü olan sayfalar aramada iyi bir sıralamaya sahip olabilir.

Örneğin “web sitesi oluşturucu” gibi daha genel sorgular için, aynı terim için toplanan diğer tüm içeriklerle rekabet etmek için üst düzey bir sayfa isteyeceksiniz.

4. Subdomain sorumluluğu

Size vermekten nefret ediyorum, ancak Google’a gelince, alt etki alanınız kök etki alanınızdan tamamen farklı bir web sitesidir.

Bunun faydaları ve dezavantajları vardır, bu nedenle bu alt alanları kullanmamanız gerektiği anlamına gelmez. Sadece, bunu yaptığınızda, bilinçli bir şekilde yapmanız gerektiği anlamına gelir. Bu alt alan adının, ne kadar popüler olursa olsun, doğrudan ana sitenizin SEO'su ile beslenmeyeceğini bilin. Yardım ederse, insanları alt alandan çekirdek sitenize götüren bağlantılar yoluyla yapabileceğini bilin.

Böylece, bu alt etki alanı daha faydalı, eğlenceli ve paylaşılabilir olmalıdır - ve aslında ana sitenize bağlantıların serpiştirilmiş olmasını sağlar.

Bunun en önemli nedenlerinden birinin, ana web sitenizden faydalanmasını istiyorsanız, blogunuzu bir alt etki alanına değil, bir kök etki alanına koymanız gerektiğini unutmayın.

Blogunuzu bir alt alana koymak, büyük ve son derece yaygın bir hatadır.

5. URL’lerinizi, meta başlıklarınızı ve açıklamalarınızı optimize edin

Muhtemelen yukarıdaki 2. ipucundan, özellikle de “Şimdi yazmaya başla…” bitinden aldığınız gibi, içeriğinizi yazarken hedef anahtar kelimelerinizi / anahtar sözcüklerinizi aklınızda bulundurmanız çok önemlidir.

Bu şekilde, arama motoru optimizasyonu, hedef anahtar kelimenizi veya ifadenizi tüm doğru yerlere (başlık, açıklama, URL, H1'ler ve 2'ler, vb.) Dahil etmek ve konuyla ilgilenmek gibi basit bir mesele haline gelir.

Bunu tersi şekilde yapmak (yani, yazdıktan sonra optimizasyon yapmak) aslında daha zordur ve hedef anahtar kelime ile sayfanızın gerçekte ne olduğu arasında yanlış eşleşmelere yol açabilir. Bu, gerçeklerden sonra yapılacak optimizasyonları yapamayacağınız anlamına gelmez, ancak ideal değildir.

Sayfanızın URL'leri, başlıkları ve hem statik hem de dinamik içerik için açıklamaları üzerinde tam kontrol sağladığını unutmayın. Ve dinamik içerik sayesinde, Koleksiyonlarınızdaki alanları kullanarak başlıklarınızın ve açıklamalarınızın tanımını gerçekten otomatikleştirebilirsiniz.

Profesyonel ipucu: CMS'yi stil rehberinize çevirin

Dinamik Koleksiyonlarınız için doğrudan meta başlığınıza ve tanımınıza çevrilecek alanlar oluşturun, ardından başlık için 55 karakterlik geçerli "ideal" uzunluklara dayalı olarak karakter sınırları belirleyin (başlık başlığınızda kullanıyorsanız, site başlığınızı çıkararak) ) ve açıklama için 155'dir.

6. 301 yönlendirmesi yaparak kazanan siz olun

Ağın güzelliği, asla sabit olmaması, hiç statik olmamasıdır. Kullanıcılarınız için en iyi deneyimi oluşturmak için web sitenizin tasarımını, içeriğini ve bilgi mimarisini sürekli olarak yeniden keşfedebilirsiniz.

Ancak bunun bir dezavantajı var: site yapısını değiştirdiğinizde, genellikle sayfaları silmeyi veya sitedeki “nerede yaşadıklarını” değiştirmeyi bırakıyorsunuz.

Neyse ki, bunun için 301 yönlendirmesi var.

Bir sayfayı sildiğinizde, eski URL'yi benzer (ve umarım daha yararlı) içeriğe sahip bir yenisine yönlendirdiğinizden emin olun. Bir sayfayı farklı bir yere (ve dolayısıyla farklı bir URL'ye) taşıyorsanız, yeni konuma bir yönlendirme ayarlayın.

301 yönlendirmesinin güzelliği, “bağlantı suyu” olarak adlandırılan - bir sayfanın zaman içinde biriktirdiği SEO değeri - yani yeni sayfanın eski sayfanın sahip olduğu sıralamanın tadını çıkarmasıdır. Veya, umarım, daha da iyi.

7. Canonical etiketi kullanın

 

etiketinin içindeki küçük bir özel kodla, Google’ın hangi URL’nin belirli bir sayfanın veya içerik bitinin kesin sürümünü temsil ettiğini bilmesini sağlamak için “rel = canonical” adında kullanışlı bir HTML etiketi kullanabilirsiniz.

Örneğin, tek bir ürünün değişken sürümlerine göre bağlantılar oluşturan bir e-ticaret web siteniz varsa, bu kullanışlı olur.

Örneğin, çeşitli ebat ve renklerde gelen tek bir tişört satabilirsiniz. E-ticaret platformunuza bağlı olarak, bu birçok varyasyonun her biri benzersiz bir URL oluşturabilir, ancak hepsi aynı sayfaya insan getirir.

Google’a, SEO’nun en ölümcül günahlarından biri gibi görünebilir: yinelenen içerik. Bu URL’lerin her biri aynı içeriği işaret ettiğinden, sıralamaları oynatma girişimi için tam olarak aynı içeriğin 10 versiyonunu yayınlamış gibisiniz.

Ancak, eğer o URL'nin en kesin sürümüne rel = canonical eklerseniz (yani, sıralamak istediğiniz), yinelenen içerik sorunlarınız olmamalıdır.

Bu yöntemi kullanırsanız, Koleksiyonunuzdaki kanonik alana her zaman bir bağlantı eklemeniz gerekeceğini unutmayın. Aksi takdirde, kurallı kod pasajı kaynak kodunuzda boş görünecektir.

Makalelerinizi Orta, LinkedIn veya başka bir blog platformunda yeniden yayınlama alışkanlığınız varsa, orijinal yayınınıza ve sendikasyon sürümünüze rel = canonical eklediğinizden emin olun. İçeriğinizi Medium'da sendikalıyorsanız, kanonik bağlantıyı otomatik olarak eklemesini

sağlamak için içe aktarma aracını kullandığınızdan emin olun.

8. Site haritanızı oluşturun

Bir XML site haritasıyla ilgili en güzel şey, Google’ın örümceklerine toprağın yerleşimini vermesi, sitenizi nasıl ve nerede taradıklarını yönlendirmesine yardımcı olmasıdır.

Site haritanızla her türlü şeyi yapabilirsiniz, ancak en önemli işlevi Google’a dahili olarak iyi bağlantı kurulamayan veya harici olarak bağlanamayan sayfalar hakkında bilgi vermektir. Ayrıca, sayfanın en son ne zaman güncellendiği, sayfanın ne sıklıkta değiştiği ve sitenin diğer URL'lerine göre sayfanın önemi gibi meta verileri de sağlayabilirsiniz.

Önceliğin, sıralamalar için özellikle önemli olmadığına dikkat edin - her zamanki gibi, Google neyin nerede sıralanacağına karar verir - ve bunun yalnızca sitenizdeki diğer sayfalara göre olduğuna bağlıdır. Ancak indeksleme yok çok kullanışlı.

Bunun ötesinde, önemli olan bir site haritanızın olması.

9. Yardımcı bir 404 sayfası oluşturun

Ama orada işin bitmedi. Çünkü bir 404 sayfası, var olmayan bir sayfaya çarpmanın acısını hafifletmek için bazı benzersiz fırsatlar sunar.

Bir kişi 404 sayfanıza girdiğinde, muhtemelen biraz rahatsız olur. Sonuçta, muhtemelen bu bağlantıyı tıklattılar, çünkü onlara (bir şekilde ya da başka bir şekilde) söylediniz ve orada bir şeyler öğrenmek ya da yapmak istiyorlardı.

Ve birçok site bu sıkıntıyı hafif bir mizahla azaltmaya çalışsa da - sektörde bir miktar sevgiyi ve saplantıyı bir gerçek olarak - ya sizi yönlendirmenizi ya da çok hafif kalmanızı öneririm.

Sadece kızgın bir insana şaka anlatmaya çalıştığın zamanı hatırla.

Yerine:

  1. İnsanların bir şeylerin yanlış gittiğini bilmelerini sağlayın ve bu konuda net olun. Ekranda ortalanmış dev bir 404, anlayışlı web kullanıcılarına açıktır, ancak çoğu kişi, belirli bir kodun (404) tek başına, bir hata kodunun ne olduğu hakkında hiçbir fikri yoktur.
  2. Bir teklif ver. Bunu birçok yolla yapabilirsiniz, ancak en yararlı olanlarından bazıları şunlardır: bir arama kutusu (ilk başta geldiklerini arayabilirler), sitenizin en üst sayfalarına veya alanlarına bağlantılar kurar (böylece ilgili bir şeyler bulabilirler) ) veya ana sayfanıza bir bağlantı (böylece en azından kendilerini yeniden yönlendirebilirler).
  3. Bir geri bildirim mekanizması sağlayın. İnsanlar 404 sayfanıza ulaşıyorsa, bilmediğiniz bir şey olabilir. Gömülü bir posta bağlantısı veya önceden doldurulmuş tweet içeren basit bir "bize bildir" şeklinde bir CTA, insanların size yanlış bir şey söylemesini sağlayabilir.

10. Alt etiketi kullanın

Alt etiketleri büyük olasılıkla unutulmuş ancak inanılmaz derecede faydalı bir HTML öğesidir. Unutuldukları için sık sık CMS arayüzlerinde saklandıkları, ancak inanılmaz derecede faydalı oldukları için:

  1. Görselleri - görmediği veya görmediği kişilerin normal olarak keyfini çıkaramayacağı bir tür - daha erişilebilir hale getirirler (çünkü ekran okuyucuları bunları okuyabilir)
  2. Size anahtar kelimelerle çalışmak için başka bir yer veriyorlar

Bu nedenle, resimlerinize tanımlayıcı alt etiketler eklediğinizden emin olun. Yani, görüntünün içeriğini görme güçlüğü çeken veya görmeyen kişilerin onları “görmelerini” sağlayacak şekilde tanımladıklarından emin olun.

Alakalı olduğunda anahtar kelimeleri ekleyin. Bir zamanlar, çoğu insanın asla görmeyeceği bir yerde 50 anahtar kelime listelemek için insanlar alt etiketlerinden yararlandılar. Google bu konuda çabucak akıllıca davrandı ve anahtar kelimelerinizi doldurmanız için sizi cezalandıracak.

Ancak, bir anahtar kelimeyi bağlamsal olarak alakalı ve spam olmayan bir şekilde söyleyebilirseniz, elbette bunu yapın. Bu, yalnızca Google’ın standart metin arama motorunun sayfanızın konusunu tanımlamasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda görsel arama kullanan kişilerin sitenizde yanıltmasına yardımcı olur.

Ayrıca, resimlerinize alakalı, açıklayıcı dosya adları vermelisiniz. Dediğimi yap, yaptığımı değil.

Not: Tamamen dekoratif olan - yani, sayfaya hiçbir bilgi eklemeyen - resimlere bir alt etiket verilmemelidir. Sayfanızda dekoratif bir resim varsa, buna bir alt etiket eklemeyin.

11. Robotlarınızı ateşleyin (.txt)

Muhtemelen burada isteyeceğiniz en önemli işlevsellik, Google’a web sitenizin belirli bir alanını veya sayfasını taramamasını söyleme yöntemi olmayan, dizin oluşturmayan sayfaların bulunmamasıdır.

Bir sayfada devam ediyorsanız ve dünyanın onu bulmasını istemiyorsanız, bu çok kullanışlı olabilir. (Pro planında veya daha üstündeki şifre koruma özelliğimiz de bunun için mükemmeldir.)

Ayrıca beni doğal olarak bir sonraki ipucumuza yönlendirir:

12. Zaptasarim.io alt alan adınızın endekslenmesini devre dışı bırakın

Bu, web sitenizin, insanları yönlendirmeyeceğiniz farklı bir URL'de bulunan tam bir kopyasıdır. Ve bu ilk cümle - “web sitenizin tam bir kopyası” —bu konuda harika ve berbat bir şey.

Harika, çünkü oynamana izin veriyor. Yeni tasarım modellerini ve yaklaşımlarını deneyebilir, tamamen emin olmadığınız o tuhaf blog gönderisini yayınlayabilirsiniz.

Korkunç, çünkü Google’ın endişesine göre, iki farklı URL’de aynı içeriğe sahip olmak çok zor. Kötü. Şey.

(Web içeriğinin Orta ve LinkedIn gibi çeşitli alanlarda yeniden yayınlanmasının popülaritesinin artmasıyla, Google’ın içerik için gerçeğin kaynağını bulma konusunda daha iyi hale geldiği kabul edilmektedir.)

Neyse ki, tek bir tıklamayla tüm yinelenen sorunu kolayca önleyebilirsiniz. Yalnızca "alt alan dizini endekslemeyi devre dışı bırak" seçeneğini değiştirin; gitmeniz iyi olur.

13. Google Analytics’inizi kurun!

Tamam, bu yüzden Google Analytics, sayfa SEO’nuzu doğrudan iyileştirmeyecek. Ancak, kullanıcılarınız, trafik kaynakları ve ayarlanmış olmayan içeriklerin karanlıkta çekim yapmak gibi olacağı hakkında size çok fazla bilgi verecektir.

14. Blog paylaşımlarınızı organik ziyaretçileri yönlendirmek

Daha önce de belirtildiği gibi, algoritmalar sürekli değişiyor. Anahtar kelime doldurma blog gönderilerinin oyun arama algoritmalarına gittiği günler artık geride kaldı. Bugün, SEO daha kişiselleştirilmiş bir deneyime doğru ilerliyor. Bu, anahtar kelime araştırması yapmak ve sayfadaki

SEO’ya sahip olmak hala önemli olsa da, Google’ın gerçekte neye önem verdiğinin temellerini anlamak daha da önemli. Basitçe söylemek gerekirse, Google gerçekten sadece 3 şeyi önemser:

1. Alaka Düzeyi

Google blog gönderinizi tarayacak ve “Bu içerik anahtar kelime aramasıyla alakalı mı?” Diye soracaktır. Bu, SERP-in içeriği hakkında daha önce tartıştığımız ikinci nokta. Bu nedenle, “web tasarım trendleri” hakkında konuşuyorsanız, Google’ın bu anahtar kelimeyi içeriğinizde kolayca

bulabildiğinden emin olun. Bunu nasıl yaptın? Hedef anahtar kelimenizi, başlığınıza, başlığınıza ve metninizin geri kalan kısmına dahil ederek. Bu konuda daha fazla bilgi için yukarıdaki 5. maddeye bakın.

2. Yetki

Google, kullanıcılara saygın yayıncıların içeriğini göstermek istiyor. Popüler bir SEO kaynağı olan Moz SEO, bir web sitesinin otoritesini “etki alanı otoritesi” (DA) olarak adlandırdıkları yöntemle hesaplamanın bir yolunu buldu. Çoğu durumda - ancak hepsinde değil -, daha yüksek DA

içeren web sitelerinin arama sonuçlarında daha yüksek olduğunu göreceksiniz.

Bir web sitesinin DA'si 0 ila 100 arasında ölçülür ve aşağıdakilere göre artar:

  1. Popülerlik
  2. Nişan
  3. Buna bağlanan diğer web sitelerinin sayısı

Hepsi, her şeyden önce, içeriğinizin etrafında bir topluluk ve marka duygusu yaratmaya odaklanmanız gerektiği anlamına gelir. İçeriğinizi ne kadar fazla insan paylaşırsanız, web siteniz o kadar fazla otorite kazanacaktır.

3. Yapışkanlık

Google’ın gerçekten umursadığı üçüncü şey, kişilerin yayınınıza ne kadar süre kalacağı. Başka bir deyişle, içeriğiniz ne kadar yapışkan? Okuyucunun durmasını, tamamen okumasını ve içeriğe girmesini sağlıyor mu? Google, kullanıcılarına mümkün olan en iyi içeriği göstermek istiyor.

Dolayısıyla, içeriğinizin okunmasında insanların iyi bir deneyim yaşadığını söyleyebilirse, daha fazla kişiye göstermek isteyecektir.

Genel olarak, okuyucularınıza gerçekten hizmet eden harika içerik oluşturmaya odaklanırsanız, ziyaretçiler gelecek. Google, kullanıcılara iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak istiyor, bu nedenle yukarıdaki 3 noktaya odaklanın, tutarlı bir şekilde harika içerikler üretin ve zamanla organik

büyüme göreceksiniz.

Son bir küçük ipucu: web sitenizin hızlı yüklendiğinden emin olun. Web Akış Barındırma kullanıyorsanız, sitenizde çok büyük resimler kullanmadığınız sürece gitmeniz iyi olur. Ancak üçüncü taraf barındırma kullanıyorsanız, web sayfalarınızın 3 saniye veya daha kısa sürede

yüklendiğinden emin olun. Tüm bunlar kullanıcı deneyimine geri döndü.

SEO tamamen kitlenizi tanımakla ilgilidir

Sonuçta, doğru içeriği yayınlamanın ve böylece sitenizi arama için optimize etmenin anahtarı, kullanıcılarınızın ne istediğini bilmesidir. Tıpkı GI Joe’da söyledikleri gibi:

Bilmek savaşın yarısıdır.

Ve şimdi biliyorsunuz, iyi silahlı ve kazanmaya hazır içerik savaşına girebilirsiniz.