Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! SEO vs SEM | Zap Group Web Tasarım

SEO vs SEM

SEO vs SEM

SEO vs SEM

Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlaması kavramak için kafa karıştırıcı bir kavram olabilir. Aralarında bile bir fark var mı?

Her iki terim de sıklıkla birbirlerinin yerine kullanılır, bu da sorunları daha da kötüleştirir.

Aramada daha üst sıralarda yer almak için bu adım adım kılavuzun yardımıyla içeriğinizin YG'sini artırın.

İki terim arasındaki farkı ve farklı olduklarını anlamak önemlidir.

 

SEO VE SEM ARASINDAKİ FARK NEDİR?

SEO, sitenin bir arama motoru tarafından döndürülen sonuçlarda yüksek görünmesini sağlayarak web sitesi ziyaretçilerinin miktarını artırıyor. SEM, organik arama motorları sonuçları ve reklamlar yoluyla bir sitenin görünürlüğünü artıran internet pazarlaması olarak kabul edilir. SEM SEO gibi diğer arama pazarlama taktiklerini içerir.

Bu yazıda, diğerlerinden duyduğum sıkça sorulan bazı sorularla bu sorunu gidermeye yardımcı olacağım.

 

ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU NEDİR (SEO)?

SEO aslında daha büyük kategorinin bir bileşenidir, SEM. Göre Google'ın Bilgi Grafiği , arama motoru optimizasyonu “site bir arama motoru tarafından döndürülen sonuç listesinde yüksek görünür sağlayarak belirli bir web sitesi ziyaretçi sayısını maksimize süreci” dir.

SEO endüstrisi, Google’ın algoritmasına yapılan sık değişiklikler nedeniyle sürekli değişiyor. Ancak, SEO'nun sabit kalmasının bir yönü var: SEO, Sayfa İçi ve Sayfa dışı aktivitelerden oluşuyor.

 

SEO HANGİ BİLEŞENLERİ İÇERİR?

Yukarıda belirtildiği gibi SEO iki farklı faaliyetten oluşmaktadır.

Sayfa İçi SEO şunları içeriyor:

  • Seçici anahtar kelimeyi doğal olarak başlık etiketlerine, meta açıklamalara, başlık etiketlerine, alt metin vb.
  • Blog yazıları ve kalite ile yazılmış ve optimize edilmiş sayfa kopyası
  • Sayfa URL'lerini temizleyin ve biçimlendirin
  • Optimize edilmiş sayfa yükleme hızı
  • Google yazarlık dahil
  • İçeriğinizdeki sosyal paylaşım entegrasyonu
  • Ve daha fazlası!

Sayfa Dışı SEO şunları içerir:

  • Yüksek kaliteli, doğal bir backlink profili oluşturmak (diğer bir deyişle, sitenize doğal olarak başka yüksek kaliteli / yetkili siteler bağlamak)
  • Sosyal paylaşım sinyalleri
  • Sosyal yer imi (Stumbleupon, Reddit)
  • Liste burada da devam ediyor!

seo vs sem

ARAMA MOTORU PAZARLAMASI (SEM) NEDİR?

Wikipedia'ya göre , “Arama motoru pazarlaması, web sitelerinin tanıtım ve reklam yoluyla arama motoru sonuç sayfalarında (SERPS) görünürlüklerini artırarak web sitelerinin tanıtımını içeren bir tür İnternet pazarlamasıdır.” SEM SEO taktiklerini ve diğer bazı arama pazarlamasını içerir. taktikleri.

 

SEM HANGİ BİLEŞENLERİ İÇERİR?

Arama motoru optimizasyonu dışında, SEM, tıklama başı ödeme (PPC) listeleri ve reklamlar gibi ücretli arama kullanımını da içerir. Çoğu zaman, SEM kesinlikle PPC kampanyaları ve etkinlikleri içerir, ancak SEO ve ücretli arama kullanıyorsanız, SEM çalışmaları kapsamındadır.

 

SEO VE SEM ARASINDAKİ ANA FARK NEDİR?

Bu iki terim arasındaki temel fark, arama motoru optimizasyonunun sadece arama motoru pazarlamasının bir bileşeni olmasıdır. Yukarıda belirtildiği gibi SEM, PPC ve ayrıca SMM (sosyal medya pazarlaması) gibi ücretli arama bileşenlerini içerir.

SEO ve SEM terimlerini asla birbirlerinin yerine kullanmamalısınız, çünkü el ele çalışsalar da aynı terim değildirler.

 

HANGİ PAZARLAMA TAKTİĞİ DAHA İYİ?

Birçok pazarlamacı, birinin diğerinden daha iyi olup olmadığını tartışır. Gelen bir Pazarlamacı olarak, organik SEO’nun en iyi yaklaşım olduğunu iddia ediyorum, ancak gördüğünüz gibi, gerçek SEM organik SEO’nun kullanımı olmadan başarılı olamaz.

Ek olarak, PPC'nin (SEM'in bir bileşeni) SEO'dan daha anlamlı olduğu birçok durum vardır. Örneğin, bir siteyi ilk kez başlatıyorsanız ve hemen görünür olmak istiyorsanız, bir PPC kampanyası oluşturmak iyi bir fikirdir, çünkü SEO'dan daha az zaman alır, ancak PPC ile kesinlikle çalışmak ve hatta arama motoruna dokunmak akıllıca olmaz optimizasyonu.

Her ne kadar organik SEO sonuçların gösterilmesi daha uzun sürse de, sonuçta daha az maliyetli olacak ve PPC ile kurmayacağınız bir arama güvenilirliği oluşturacaksınız.

En iyi taktiği seçmek söz konusu olduğunda, özel ihtiyaçlarınızı değerlendirmek önemlidir, ancak farklılıkları ve çabalarınızı nasıl sürdüreceğinizi tam olarak anladığınızdan emin olun. 

arama motoru optimizasyonu