Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! SEO | Sesli Arama | Zap Group Web Tasarım

SEO | Sesli Arama

SEO | Sesli Arama

SEO | Sesli Arama

Sesli arama hiç şüphesiz çevrimiçi davranışta en son trendlerden biri ve muhtemelen SEO optimizasyonu üzerinde derin bir etkiye sahip olacak. Her ne kadar 2009’da geri dönmeye başlamış olsa da, sesli arama son on yılda önemli değişiklikler ve iyileştirmelerden geçti ve SEO trendleri için üçüncü oldu. Forbes’e göre , 2020’de, çevrimiçi aramaların% 50’si sesli arama seçeneği kullanılarak yapılacaktır.

Sesle aramada neyin özel olduğunu, büyümesini SEO tekniklerini nasıl etkilediğini ve en önemlisi, web sitenizin trafiğinin bundan faydalanmasını sağlamak için atmanız gereken adımları merak ediyor olabilirsiniz. İhtiyacın olan cevaplar burada.

 

SEO VE SESLİ ARAMA - SESİNİZİ NASIL DUYURABİLİRSİNİZ?

Başarılı bir SEO stratejisi oluşturmak için, sesli aramanın neden bu kadar dalgalanma yaşadığını ve bu tür bir çevrimiçi davranışın, özellikle organik sonuçları hedefliyorsanız (yani, ödenmemişse) arama motoru sonuç sayfalarını (SERP'ler) nasıl etkilediğini anlamak çok önemlidir. reklamlar). Web sitenizi bu yeni eğilime uyacak şekilde optimize etmenin ve müşterilerinizin ihtiyaç ve beklentilerine odaklanmaya devam etmenin birkaç yolu vardır.

 

SESLİ ARAMAYI TANIYIN

Konuşma tanıma temelinde çalışan sesli arama, kullanıcıların yazarken serbest tarama deneyimine olanak tanır; insanların hareket halindeyken, çoklu görevde veya bir kerede belirli bir bilgiye ihtiyaç duyduğu durumlar için idealdir. Araştırmalar, onu kullanan sadece gençler değil yetişkinler ve yaşlılar da olduğunu gösteriyor. Ayrıca sesli arama, arama yapmak veya alarm ayarlamak için birincil kullanımından doğmuştur ve günümüzde, Siri, Google Asistan ve Microsoft Cortana gibi ses tanıma programları İnternet tarama deneyimine hakimdir.

Hem yazarak hem de sesli arama yöntemlerinin amacı bir şeyler bulmak olsa da, kullanıcıların bu iki seçeneği kullanarak bilgi arama biçimleri temelde farklıdır. Bu ayrımlar SEO uygulamaları için ne anlama geliyor?

 

MOBİL DOSTU, SES DOSTU EŞİTTİR

Mobil uyumluluk, yıllardır SEO'nun en önemli noktalarından biri olmuştur, çünkü masaüstü bilgisayarlar yavaş yavaş ama kesinlikle İnternet trafiğindeki yarışları daha kullanışlı mobil cihazlara kaybediyorlar. Ayrıca, sesli aramaların çoğu mobil cihazlar üzerinden yapıldığından, web sitenizi mobil uyumlu hale getirmenin önemini vurgulamak hiçbir zaman gereksiz değildir.

Geleneksel yazmaya benzer şekilde sesli arama yöntemi, asgari sunucunun yanıt süresi, optimize edilmiş görüntüler ve metinler ve sıkıştırılmış dosyalar ile hızlı yüklenen web sitelerini tercih eder . Bu nedenle, web sitenizin hem masaüstü hem de cep telefonlarında düzgün çalışmasını sağlayın.

 

YEREL DAVRAN - KÜRESEL DÜŞÜN

Sesli aramaların neredeyse% 25'i konum tabanlı içeriğe yöneliktir. Bu nedenle, yerel bir işletmeye sahipseniz, SEO planınız yakınınızdaki müşterileri hedefleyecek şekilde olmalıdır. Yakındaki yerlere, kurumlara atıfta bulunmak veya anahtar kelimelerinize basit bir "yakınımda" ifadesi eklemek, web sitenizin çevrimiçi görünürlüğü için harikalar yaratabilir.

Google My Business'ı kurmak , mükemmel bir fikir, çünkü bu araç, potansiyel müşterilerinizle alakalı bir dizi bilgi eklemenize izin veriyor. Örneğin, mülkiyeti doğruladıktan sonra, işletmenizin adresini, telefon numarasını, çalışma saatlerini, fotoğrafları, web sitesi URL'sini, sunduğunuz hizmetleri ve sunduğunuz alanı, tekerlekli sandalye erişilebilirliği veya ücretsiz Wi-Fi gibi özellikleri ekleyebilirsiniz.

Sesli arama çok hassas olma eğilimindeyken (“ Hangi eczane 7/24 çalışıyor? ” “,“ Çevremdeki hangi kafeler köpek dostu? ”) Mümkün olduğunca fazla ayrıntıya gidin.

Küçük adımlar atmak yoludur çünkü işinizi önce yerel düzeyde kurmak önemlidir. Oradan, daha önce sadık bir müşteri ordusuna sahip olacağınız için işinizin büyümesi ve yeni müşteriler çekmesi daha kolaydır.

 

SNİPPET'LERİ HEDEFLEYİN

Kullanıcının sorgusuna göre sayısız web sitesini listeleyen yazma yönteminin aksine, sesli arama aynı derecede cömert değildir. Bir kişi sesli arama asistanı kullanıyorsa, arama sonuçlarına daha derinden girme olasılığı düşüktür, bu nedenle sonuç sayfasının en üstünde yer almak önemlidir.

Ne yazık ki, web sitenizin en üst sıralarda olmasını sağlayacak bir başarı tarifi yoktur, ancak arama motorlarının içeriğinizi daha kolay bir şekilde okumasını sağladığı için HTML kodunuza yapılandırılmış veri eklemek yararlıdır. Ayrıca, şema biçimlendirme, işletmenizle ilgili bilgilerin nasıl sunulduğu konusunda size daha fazla kontrol sağlar.

Google’ın hızlı yanıtlarındaki veya zengin snippet'lerindeki bir özelliğe bir adım daha yakın, tahmin edilebilir bir kullanıcı amacının altını çiziyor. İlgili bilgileri verin, müşterilerin sorularını bu noktaya yanıtlayın ve cevap kutularını optimize etmek için ana fikirleri özetleyin.

 

ANAHTAR KELİMELERİNİZİ İFADE EDİN VE DÜŞÜNÜN

İki ila üç anahtar sözcük, madde işareti noktası veya kısa kelime öbeği yazmak, geleneksel çevrimiçi bilgi aramanın standart ve en kullanıcı dostu yöntemidir. Örneğin, “ Oscar'ın en iyi oyuncusu ” istenen sonucu verir - kazananın adı, aday listesi, ödül törenindeki fotoğraflar, film adı ve potansiyel olarak alakalı bilgiler.

Ancak sesli aramada insanlar, çevrimiçi arama yapmak için kullandıkları dil yapılarını yansıtan başka bir insanla konuşurlar . Genel olarak, sesli arama yapanların konuşma biçimini kullanma olasılıkları daha yüksektir, yani daha uzun ifadelere, gramer yapılarını, hatta tüm cümleleri ve soruları bile kullanacaklardır. Bazı insanlar, sevgili cihazlarımızın algısının nasıl değiştiğine dair hacimlerden bahseden “ Merhaba Google ” veya “ Ok Siri “ gibi selamlayarak sorularına başlarlar . Dolayısıyla, sesli arama eğilimi aramalarımızı nasıl yaptığımıza yeniden şekil veriyor ve muhtemelen “ Bu yılki En İyi Kadın Oyuncu dalında Oscar'ı kim kazandı? 

Bu nedenle, uzun kuyruklu anahtar kelimeler, altı ila on kelimeden oluşan, insanların konuşmalarıyla ifade edilen, sesli aramada getirilen değişikliklere uyum sağlamak için en iyi SEO stratejisidir. Sesli arama sonuçları genellikle en çok ortalama 15 yaşında bir okuma düzeyinde yazılır, bu nedenle, içeriğiniz gerçekten ne kadar karmaşık olursa olsun ifadelerin kısa, basit ve anlaşılır olduğundan emin olun.

Bununla birlikte, SEO optimizasyonu için bazı genel kurallar , temel eğilim ne olursa olsun, buna bağlı kalmak için hala var. Bu nedenle, web sitenizi çok fazla anahtar kelime ile sınırlandırmak yerine, arama motorlarının sizi spam olarak işaretlemesine neden olabilir, anahtar kelimelerinizin alakalı , güncel ve doğal ses çıkardığından emin olun .

 

KONUŞMA ŞEKLİNİ YAZ

Konuşma tarzındaki ses sorguları, web sitesi içeriğinde önemli değişiklikler yapılmasının önünü açtı. Başka bir deyişle, SEO stratejiniz, kullanıcının sorularını doğal konuşan bir şekilde yanıtlamayı hedeflemelidir. Web sitenizin içeriğini, beş Ws ve bir H (kim, ne, ne zaman, nerede, neden ve nasıl) veya “ters piramit” e (ilk net cevap, sonra ek veriler, detaylar ve sonraki sorular) odaklanarak yazın .

 

HAYDİ BAŞA SARALIM…

Sesli arama, son derece kullanıcı dostu, zahmetsiz ve teknoloji ve İnternet alanında yaygın bir eğilimdir. Özelliğin ivme kazanması yıllar sürse de, sesli arama artık kullanım alanlarını daha da genişletmek için bağlanan ustaca, iyi geliştirilmiş bir araç olarak tanınmaktadır.

Elbette, geleneksel arama yöntemlerinin sesli arama lehine kaybolacağını tahmin etmek imkansızdır, ancak bir şey kesindir - sesli arama, SEO stratejilerini radikal biçimde etkiler. Henüz iş alanınıza ulaşmamış olsa bile, çok uzak olmayan bir gelecekte kesinlikle olacaktır.

 

Yani, SEO stratejilerinizi sesli arama için uyarlamak için yapabilecekleriniz:

  • mobil uyumlu ol
  • hızlı web sitesi yükleme sağlamak
  • konum tabanlı içerik kullan
  • verilerinizi yapılandırın
  • şema işaretlemesi uygula
  • uzun kuyruk anahtar kelimeler seçin
  • konuşma içeriği yaz

Bu fikirleri zaten var olan içerik optimizasyon stratejilerine dahil etmek, web sitenizi sesli trafiğin yeniliklerini desteklemek ve müşterilerinizin tüm sorularına cevap vermek için hazırlayacaktır.