Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! QR Kodların Günümüzdeki Yeri | Zap Group Web Tasarım

QR Kodların Günümüzdeki Yeri

QR Kodların Günümüzdeki Yeri

QR Kodların Günümüzdeki Yeri

QR (hızlı yanıt) kodları, günümüzün kartvizitleridir. Ve şimdi, onlar, orijinal mucitleri tarafından öngörülemeyen bir ölçekte ve şekillerde kullanılıyor.

Denso Wave, arabaları ve parçalarını takip etme sürecini kolaylaştırmak amacıyla barkodu değiştirerek 1994'te yarattıklarını öne sürdü.

Pazarlamacılar bu kodları kampanya stratejilerinin bir parçası olarak kullanma fikrini ilk kez kullandıklarında, kısa zamanda zamanlarının çok üstünde olduklarını keşfettiler.

Daha yavaş internet bağlantı hızları, daha düşük akıllı telefon penetrasyon oranları ve teknolojiyi kullanmak için ayrı uygulamalar indirme ihtiyacı, yakında onların değerinden daha fazla sorun olarak görüldüğü anlamına geliyordu.

Bazı ülkelerin bu kodları yaşam tarzlarına entegre etme konusundaki coşkularını göstermelerine rağmen, diğer alanlar alımda çok daha yavaş olmuştur. 

Markalar lehine argümanlar gerçekleştirmek olarak Oysa, bu tüketici tercihlerini yansıtan, gelecekte bu kodların daha göreceksiniz olasıdır.

 

QR KOD KULLANICILARI ÜZERİNDE BİR SPOT IŞIĞI

Markaların QR kodlarını kullananların büyük kısmı Asya Pasifik'te . Cep telefonlarının en popüler cihazı, internet popülasyonunun% 15'inin markalı QR kodları ile aylık olarak ilgisini çekiyor.

QR kodları, bir PC, dizüstü bilgisayar veya tabletin internet kullanıcılarının yarısından fazlasında en çok kullanılan cihaz olduğu Kuzey Amerika'da nispeten daha az popüler ve% 8'i aylık markaların QR kodlarını kullanıyor. 

Yaklaşık yarısı gelir için% 50'lik çeyreklik ortada ve 10'un neredeyse 3'ü ilk% 25'e düşüyor.

QR kod kullanıcıları bu nedenle diğer internet kullanıcılarına kıyasla daha genç ve daha zengindir. Bu grubun 4'ü 3'ü kentlerde de yer almakta olup, neredeyse% 60'ı erkektir.  

Peki neden QR kodlarını kullanmak için doğru zaman?

 

1. ONLAR ÇEVRE DOSTU

Neredeyse her üç bin yılda 2'si sürdürülebilir veya çevre dostu ürünler için daha fazla ödeyecek.

Milenyum nesli gezegeni korumak için daha fazla harcamaya hazır. Ve daha az harcanabilir gelire sahip olmasına rağmen, Z kuşağı çok geride değil.

Bu nedenle, QR kodları genç izleyicileri çekmek için kolayca uyarlanabilir ve bu izleyicinin sürdürülebilirlik arzusuna hitap eden markalar harika sonuçlar alıyor.

British Airways , yolculara QR kodlarını alternatif olarak kullanma seçeneğini sunarak biniş kartlarına olan ihtiyacı tamamen ortadan kaldırdı. Şirket ayrıca yakın zamanda elektronik çanta etiketleri girişimini başlattı ve bunları basma ihtiyacını ortadan kaldırdı.

Benzer şekilde, QuickReceipts , markalara dijital veya “yeşil” makbuzlar sunan bir şirkettir; QR kodları, kağıtsız makbuzlar üretmek için çoğu ekran tarafından alınabilir.

Bunun gibi işletmelerin ortaya çıkışı, zamanların bir işaretidir - kağıtsız çalışmaya doğru daha geniş bir hareketin belirtisidir; ve giderek çevre dostu tüketicilerin beklentilerini karşılama çabası .

 

2. DAHA FAZLA KOLAYLIK SUNARLAR

British Airways'in QR kodlarını kullanması da ayrılma sürecini daha hızlı ve kolay hale getiriyor.

Çevrimiçi satın alma sürücülerine bakıldığında, basit bir teslimat sürecinin özellikle genç alıcılar için etkili olduğu açıktır. 

Mekanlara hızlı ve etkili erişim arzusu üzerine para kazanmayı umarak , Eventbrite bu yılın başlarında bir organizasyonu organizatörlerin etkinliklerinde QR kodlarıyla değiştirmeleri yönünde teşvik eden bir makale yayınladı. Bunu yapmak için temel motivasyonların, uzun kuyrukları azaltmak ve konukları mutlu etmek olduğunu savunuyorlar. 

Aynı şekilde, Güney Kore'de yaşayanların uzun çalışma saatlerine cevap olarak, Tesco, taşıtların telefonlarında QR kodlarını (ürünleri temsil eden) taramalarını sağlayan sanal mağazalar tanıttı. Bu, tüketicilere duraklarında ve otobüs duraklarında beklerken eve giderken alışveriş yapma olanağı sağlar. 

Mobil en önemli cihazdır. Mobil ilk iletişim stratejisi olan QR kodları bu kitleye çok uygundur.

Dünya genelinde mobil ödemelerin ve Batı'daki NFC'nin büyümesini gördük . Ödeme sürecini basitleştiren ve bekleme sürelerini en aza indiren herhangi bir şeyin bu tüketiciler arasında çekiş kazanması olasıdır. 

 

qr kod kolaylığı

3. ŞEFFAFLIK EKLER

Çeşitli gıda skandallarının ışığında, tüketiciler yiyeceklerinin nereden geldiği konusunda daha temkinlidir. Neyse ki, QR kodları müşterilerin bu tür bilgilere erişmesine yardımcı olabilir. 

Bu nedenle markalar ve değerleri hakkında bilgi bu tüketiciler için önemlidir.

Geçen yıl Brezilya'da, ülkenin en büyük süt sağlayıcılarından biri (Languiru) kartonlarına QR kodları ekledi. Bu, müşterilerin sanayileşmeden rafa götürdüğü seyahat kartonlarını izlemelerini sağladı. 

Ancak tüketiciler sadece yiyeceklerinin nereden geldiğini bilmek istemiyorlar, içinde ne olduğunu bilmek istiyorlar . 

Sağlık bilincine sahip tüketiciler olarak nitelendirilenlerin neredeyse yarısı bindir. Daha genç demografik özellikler bitki bazlı et ve süt serbest hareketinin arkasındaki hareketli güçtür. 

Binlerce yıldan fazla bir süredir ve Z kuşağı aylık olarak sağlık gıdaları satın almaktadır.

Giderek artan sayıda sağlık bilincine sahip, daha genç tüketicilere cevap olarak, QR kodları fast food mağazaları ve restoranlar tarafından beslenme bilgisi sağlamak için kullanılıyor.

McDonalds, QR kodlarını 2013 yılında tekrar paketlemeye sundu ve müşterilerin parmaklarının ucunda yemek yediklerine dair gerçekleri ortaya koydu. Ve bu yöntemin etkinliğini fark eden Chili’ , menülerine QR kodları eklemeye devam ederek bunları sağlıklı öğelere ve daha hafif seçeneklere bağlamaya devam ediyor.

Bu, markanın yeni ürünlerin reklamını yapmasına izin verir ve bu sağlık bilincine sahip tüketicilere arzu ettikleri besinsel bilgilere anında erişmelerini sağlar.

 

4. TÜKETİCİ KATILIMINI ARTTIRIRLAR

QR kodları ayrıca markalı içeriğin kilidini açmanın ve tüketicilerle yeni ve akıllı yollarla iletişim kurmanın anahtarı olabilir.

Tarif önerilerinden indirim kodlarına kadar, bu teknolojinin bir markanın pazarlama kampanyasına entegre edilmesinin birçok yolu vardır. 

Daha genç demografik bilgiler sosyal medyadaki markalarla etkileşimde bulunmak (ve onlarla kişisel bir ilişki kurmak) söz konusu olduğunda özellikle heveslidir .

Her 10 bin yılda 4'ten fazlası ve Z kuşağındakiler sosyal medyada beğendikleri markaları takip ediyorlar, 10'u aşkın 4'ü Z kuşağında bir şirketin ürünlerini markayı sevmediğini savunuyorlardı. 

Tüketicileri ile daha yakın bir ilişki kurma umuduyla Malibu , bu yaz ambalajlarında QR kodlarını sınırlı bir süre için ekledi. Bir promosyonun bir parçası olarak, müşteriler tariflere erişmek ve özel yarışmalara katılmak için kodlarını tarayabilir. 

Benzer şekilde, McDonald’s , yılın başlarında yayınlanan en yeni Avengers filmini tanıtmanın bir yolu olarak mutlu yemeklerinin tasarımına QR kodlarını da dahil etti. Bunlar, McDonald's müşterilerine, özel ve sahne arkası film çekimlerine erişme imkanı verdi. 

Alışveriş deneyiminden eskisinden çok daha fazlasını bekleyen genç nesillerle, QR kodları satın alma sürecini daha yumuşak ve etkileşimli hale getirmenin bir yoludur.

Markaların QR kodlarını kullananlar sürükleyici içerik için güçlü bir istek duyuyorlar.

Bu grup, ortalama bir tüketicinin geçen ay markalı bir uygulamayı indirmesi veya kullanması olasılığının iki katıdır (% 37 bunu yaptı); ve bir sosyal ağda marka ile ilgili bir soru sormuş olmak (% 30 bunu yapıyor). Her 4 kişiden 1'i ayrıca aylık olarak yeni ürünler veya tasarımlar için fikirler sunarak markalarla etkileşime giriyor (Endeks 2.30). 

Bu, bir kez QR kodları aracılığıyla markalarla rahat bir şekilde etkileşime girdiğinde, tüketicilerin çeşitli sosyal kanallarda etkileşimi gösteren sadık takipçiler olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu göstermektedir. 

Artırılmış Gerçeklik uygulamaları bu grup arasında özellikle popülerdir,% 11'i bunları kullanır (İndeks 2.40). Bu, QR kodlarını benimseme olasılığı en yüksek olanların, dikkatlerini çeken ve katılımları teşvik eden heyecan verici materyalleri tercih ettiklerini göstermektedir.   

 

5. BİR ÖDEME YÖNTEMİ OLARAK İVME KAZANIYOR

QR kodları Çin'de, 2011'de WeChat ve Alipay dijital ödeme seçeneği olarak sunmaya başladığında popüler oldu.

ABD’dekilerin yalnızca% 19’u ile karşılaştırıldığında, Çin’deki internet kullanıcılarının% 37’si aylık olarak mobil ödeme hizmeti kullanmaktadır. Buradaki mobil ödeme yöntemlerinin popülaritesi, kısmen QR kodlarının yükselmesi ve insanların bunları kullanabilecekleri basitliği ve kolaylığı ile açıklanabilir. 

QR kodları da Hindistan'da izlerini bıraktı ve şimdi akıllı telefon sahipleri tarafından restoranlarda ve dükkanlarda yemek ve malların ödenmesinde yaygın olarak kullanılıyor .

Hindistan dijital ödemeler pazarındaki mevcut lider Paytm, ilk olarak QR kodlarını bir ödeme yöntemi olarak tanıtarak harekete geçirdi. Başarılarını taklit etmek isteyen WhatsApp , bu yıl sonunda kendi mobil ödeme hizmetini başlatmayı hedefliyor. 

Bu ülkeler dışında, QR ödemelerinin alımı bir miktar yavaş olmuştur. Ancak, bu yükselişte. Singapur , 2018'de 27 e-ödeme planı ile uyumlu olarak dünyanın ilk birleşik QR kodlarından birini (SGQR) kurdu; ve Suudi Arabistan , önümüzdeki yıl ülke çapında QR tabanlı bir ödeme sistemi uygulamaya koyma kararını açıkladı.  

Dahası, Alipay geçtiğimiz günlerde, mobil ödeme ortamının daha az kurulduğu alanlarda birleşik bir QR kodu oluşturmak amacıyla Avrupa'da tanınmış altı mobil cüzdan ile işbirliğini açıkladı. 

Çoğu durumda, QR kodları daha fazla basitlik sunar.

Örneğin, Facebook Messenger kodları bu yılın başlarında terk edildi ve çoğu telefon tarafından otomatik olarak algılanan geleneksel QR kodlarına yol açtı.

QR kodlarının diğer ödeme yöntemleriyle bütünleştikçe popülaritesinin artması muhtemeldir. Facebook Messenger kodları gibi, QR kodları da standart hale geldikçe alternatiflerin bir kenara atılması riski vardır.   

Ayrıca şimdi 2011'de atılmış bir soruyu cevaplayabiliyoruz: SnapTags QR kodlarının ölümüne yol açmayacak; Bu, Snapchat'ın alternatifinin aksine, geniş ölçüde erişilebilir. 

qr kod ödeme

 

2020'YE BAKIYORUM

QR kodları için potansiyel çok büyük. Ancak bu noktada sadece spekülasyon yapabiliriz. Çin'de her yerde bulunmasına rağmen, neredeyse Batı'nın çeşitli yerlerinde NFC kadar hoş değiller. 

Geçmişteki QR kodlarının sıkıntılarından bazıları bugün hala devam etmektedir ve birçok alan NFC'yi daha etkili bir ödeme ve angajman yöntemi olarak görmeye devam etmektedir. 

Genç tüketiciler, ortaya çıkan teknoloji söz konusu olduğunda en eski uygulayıcılar olma eğilimindedir. Bu nedenle markaların bu tüketicileri hedef alması gerektiği uygun gözüküyor.

Ancak daha genç demografik veriler çevrimiçi ortamda ne kadar zaman harcadıklarının (bin yıldan daha fazla ve Z kuşağındakiler ekran saatlerini takip etmeleri veya uygulamalar için limit koymaları) giderek daha fazla farkediyor ve hayatlarının aşırı dijitalleşmesinden korkuyor, markaların QR kodlarını kendi değerlerine uygun hale getirmeleri gerekiyor. 

QR kodlarını kullanan kampanya stratejileri geçmişte birçok marka için başarılı oldu ve şirketler bu teknolojiyi daha yaratıcı ve ilgi çekici şekillerde nasıl kullanacaklarını keşfettikçe devam etmesi muhtemel. Ancak o zaman satın alma yolculuğuna QR kodlarının ekleyebileceği gerçek değer anlaşılacaktır. 

Son olarak, çevrimiçi ticaret büyümeye ve gelişmeye devam ettikçe, fiziksel mağazalarla ilişkisi de artacaktır.

QR kodları, çevrimiçi ve çevrimdışı deneyimler arasında önemli bir köprü sağlar ve böylece çok kanallı alışveriş yolculuğunda yeni fırsatlar yaratabilir ve markaların mağazalarında veya ev dışı reklam kampanyalarında çevrimiçi çevrimdışı döngüsünü kapatmasına yardımcı olabilir.

Başarı asla garanti edilmese de, bu teknolojiyi denemek için daha iyi bir zaman hiç olmadı.