Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Ömür Boyu Erişim Nedir? | Zap Group Web Tasarım

Ömür Boyu Erişim Nedir?

Ömür Boyu Erişim Nedir?

Ömür Boyu Erişim Nedir?

Dijital mal almak ve satmak, başka pek çok şey arasında lisans, şartlar ve koşullar ile okumadığımız ve anlamadığımız diğer yasal şeyler olduğunu varsayar. Ancak çoğu web sitesi ve dijital ajansın sık kullandığı şey Ömür boyu erişimdir. 

Aslında, birçoğu için, kulağa çekici geliyor ve izleyiciyi ürün veya hizmeti herhangi bir ikinci düşünceye gerek olmadan satın almaya ikna edebilir, çünkü bu terimde insanların anladıkları tek seferlik bir ödemedir ve sizin için bir çok hakla sizlere aittir. . 

Öyleyse, “yaşam boyu erişim” terimi aslında bundan daha fazlasıdır ve bu makalede tanımı, nasıl okunacağı ve sık sık karşılaştığımız bu tartışmalı terimin artıları ve eksileri hakkında konuşacağız.

 

ÖMÜR BOYU ERİŞİM NE DEMEKTİR?

Dijital ürünleri satmanın iki en yaygın yolu vardır: 

  • Bir Abonelik Hizmeti Kullanma - bu, belirli bir ürün veya hizmetin kullanıcılarının, seçilen abonelik planına bağlı olarak düzenli aralıklarla faturalandırılacağı ve karşılığında güncelleme ve yeni özellikler alacağı anlamına gelir. 
  • Ömür boyu erişim - yeni edinmeye sınırsız erişime sahip tek seferlik ödeme ve başka ödemeler olmadan tekrar güncelleme. 

Ancak, muhtemelen yaşam boyu erişimin ne kadar olduğunu merak ediyorsunuz ve gerçek acımasız: Üründen ürüne ve hizmetten servise bağlı. Ama kesin olarak ömür boyu kullanıcı değil satıcı olarak değil. 

Bu genellikle ürün sürdürülebilirliği tarafından belirlenir, bu nedenle bir yıl yeterli olmayabilir, ancak 5-10 yıl iyi bir fikir olabilir. Satıcılar genellikle T&C'deki yaşam boyu erişimin uzunluğu hakkında karar verme ve yazma görevine sahiptir - neredeyse hiç bitmeyen bir belge. 

Son istatistiklere göre, son 4 yılda% 3'ünden daha azı bu terimle ilgili sorunlar yaşadı. Ve rakamlar görünüşte düşük, ancak 10 yıllık bir zaman çizelgesine bakarsak, yüzde 0,2'den% 4'e yükseldi. Evet, temel nedenlerden biri, 10 yıl öncesine kıyasla, şu anda 25 kat daha fazla dijital ürün var, ancak istatistikler yeterince endişe verici. 

 

ARTILARI

Diğer pazarlama özellikleri ve stratejileri gibi, Lifetime Access her iki taraf için de yararlara sahiptir ve hatta bazıları bile abonelik temelli stratejiye kıyasla önemli bir avantaj sağlar, olumsuz etkilerinin olduğunu kabul etmeliyiz. Ama hadi Artılardan başlayalım

  • Daha yüksek nakit akışı ve kaygısız hizmet: Ürünlerine ve hizmetlerine ömür boyu erişim sağlayan satıcılar için bu, kullanıcıların çoğu aldıkları için yalnızca bir kez ödemek istedikleri için bu iyi bir özellik ve stratejidir. Bu tür bir teklif, abonelik esaslı ürünlere kıyasla alıcı sayısını artıracaktır çünkü dijital malları “kiralamak” için iyi bir neden yoktur.  Öte yandan, ömür boyu erişim ürünleri veya hizmetlerini satın alan insanlar, aylık ödemelerle “soyulma” çirkinliği hissetmediklerinden daha mutlu oluyorlar. Endişesiz hizmet ve ürünler dediğimiz budur - bir kez satın alın ve satın alma işleminizi istediğiniz kadar kullanın.
  • Daha kolay muhasebe: Bu her iki taraf için de geçerli. Daha önce de belirtildiği gibi, kullanıcılar aylık işlemlerde tek seferlik ödemeyi tercih ederler ve parayla işlem yapmayı kolaylaştırırlar.  Öte yandan, tüm satıcıların aylık ödemeleri sevmedikleri doğrudur. Özellikle hem insan hem de maddi kaynakları olmayan küçük işletmeler. Bu nedenle, aylık abonelik sabit bir gelir getirse bile, yaşam boyu erişim, özellikle küçük ve orta segmentteki rekorları kırıyor.
  • Gelecekteki satışlarınız / satın alımlarınız için olası destek: Öyleyse ömür boyu süren bir ürün sattığınızda, açık bir şekilde yaptırmamanız gerekiyorsa güncellemeler ve bakım konusunda çok fazla endişelenmenize gerek yoktur. Bunun yerine satıcı olarak bir sonraki ürününüze daha kolay odaklanabilirsiniz. Aynı şey alıcılar için de geçerlidir - Eğer önceki ömür boyu ürünü sevdilerse, fiyat-kalite oranı makul ise, kesinlikle daha fazlası için geri dönecektir. 

Artık profesyonellerle yaptığımıza göre, ömür boyu erişim ürünleri veya hizmetlerini satın almak ve satmak için ödemek zorunda kalacağınız bedelden bahsetmek zorundayız. Her ne kadar alıcılar olumsuz tarafa çok fazla dokunulmasa da, satıcılar risk almak zorunda.

 

EKSİLERİ

  • Yasal Yükümlülükler: Ürün veya hizmet ömür boyu erişime sahip olduktan sonra, satıcı ömür boyu sürenin ne olduğunu vurgulamak zorundadır ve ayrıca ömür boyu sona erdiğinde ne olacağı hakkında net bilgi vermek önemlidir. Tecrübeli müşteriler bu G & Ç spesifikasyonlarına daha yakından bakabilir ve ömür boyu beklentileri artarsa ​​hayal kırıklığına uğrayabilirler. Ancak bu sadece başlangıç ​​- eğer eğer T&C yerine getirilmezse, tüm sıkıntılar satıcılar için başlar.
  • Uzun Süreli Maliyet: Yaşam boyu erişim sağlanan bir ürünü kullanan yalnızca birkaç kullanıcı varsa, bakım maliyeti yüksek olabilir, ancak en iyi zamanları olduğu kadar modaya uygun değildir. Bu nedenle, 5 yıllık desteği olan bir ürün varsa ve ikinci yılından itibaren kullanılmazsa, hala kullanan birkaç müşteriye kalan süre için destek ve bakım sunmak için satıcı / sağlayıcı olmaya mecbur kalacaksınız . Gelir maliyetleri karşılar mı? Bu, en başından beri kendinize sormanız gereken bir soru. 

Yukarıda belirtilenlerin dışında, yaşam boyu erişim için daha birçok risk ve fayda vardır ve bunlar piyasadan pazara değişmektedir ve endüstriye, amaca ve elbette fiyatlara çok bağlıdır. Ancak, ürün ve hizmetleri alırken veya satarken, size karşı neler dönebileceğini asla bilemediğinizden her zaman haberdar olmanız gerektiğini aklınızda bulundurmanız iyi olur.