Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics, arama motoru optimizasyonu ( SEO ) ve pazarlama amaçlı istatistikler ve temel analitik araçlar sunan ücretsiz bir Web analiz hizmetidir . Bu hizmet Google hesabı olan herkes tarafından kullanılabilir . Google, Nisan 2005’te Urchin Software Corporation’ı satın aldı ve bu şirketin Talep Üzerine Urchin ürününü mevcut hizmetinin temeli olarak kullandı.

 

Google Analytics özellikleri şunları içerir:

• Zaman içinde verilerde değişiklik gösteren gösterge tablosu , puan kartları ve hareket grafikleri içeren veri görselleştirme araçları .

• Dönüşümler gibi altkümelerin analizi için segmentasyon.

• Özel raporlar.

• E-posta tabanlı paylaşım ve iletişim.

• AdWords, Genel Veri Gezgini ve Web Sitesi Doktoru gibi diğer Google ürünleriyle entegrasyon.

 

Google Analytics, küçük ve orta ölçekli perakende web sitelerine yöneliktir. Hizmetin, daha karmaşık web sitelerine ve daha büyük işletmelere daha az uygun olmasını sağlayan kısıtlamaları vardır. Örneğin, sistem , kullanıcının veri toplamak istediği sayfa koduna eklenen bir JavaScript sayfa etiketi aracılığıyla veri toplar . Sayfa etiketi, ziyaretçi bilgilerini toplamak için bir Web hatası olarak işlev görür . Ancak, çerezlere dayandığından , sistem onları engelleyen kullanıcılar için veri toplayamaz. Google ayrıca mevcut tüm verileri analiz etmek yerine raporlarında örneklemeyi kullanır. 

Ayrıca, bazı güvenlik uzmanları Google Analytics’teki gizlilik sorunları konusunda endişelerini dile getirdi. Kullanıcılar Google Analytics Gösterge Tablosu üzerinden, web siteleri Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ sitelerine bağlanan kişiler hakkında bilgi toplayabilir . 

Omniture, Webtrends, IBM’in Cognos ürün yelpazesi ve Oracle WebCenter gibi daha gelişmiş Web analitiği gerektiren işletmeler için bir dizi ticari ürün var .