Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Google AdWords Nedir? | Zap Group Web Tasarım

Google AdWords Nedir?

Google AdWords Nedir?

Google AdWords Nedir?

Google AdWords Google’ın online reklamcılık sistemidir. Bu sistem sayesinde web sitenizin, işletmenizin reklamını online ortamda kolay bir şekilde yapabilirsiniz.

 

Google Adwords’te hangi reklam modelleri kullanılabilir?

Reklamlar,, Blogger ve Gmail gibi Google ürünlerinden oluşan Google Ağı’nda, Google Arama Ağı’nda ve Google İçerik Ağı’nda yayınlanır. Bir kullanıcı reklamınızı tıkladığında, doğrudan web sitenize yönlendirilir.Kullanıcılar Google arama veya Google Arama Ağı’ndaki arama kutusuna sorgu girdiğinde ilgilendikleri konuyu belirtmiş olur. Google İçerik Ağı’nda ise, web sayfasının içeriğini anahtar kelimelerinizin temasıyla içeriğe dayalı olarak eşleyen gelişmiş bir teknoloji ile gerçekleşir.

 

Google AdWords’te ücretlendirme seçenekleri nelerdir?

Ücretlendirme seçenekleri oldukça çeşitlidir.Başlıcaları; tıklama başına maliyetlendirme, bin gösterim başı maliyetlendirme ya da izleme başı olarak maliyetlendirmedir.

 

Google AdWords hedefleme seçenekleri nelerdir?

Google AdWords’te anahtar kelime hedefli ya da yaş, cinsiyet kırılımı olarak hedefleme yapabilmeniz mümkündür. Bunlara ek olarak konu, ilgi alanı, doğrudan web sitesi olarak yerleşim hedefli veya cihaz bazlı desktop, mobil ya da tablet şeklinde hedeflemeler yapabilirsiniz.

 

Google AdWords harcamaları nasıl faturalandırılır?

Google AdWords’te harcadığınız reklam tutarının ay sonunda hesabınızda faturası gözükmektedir. KDV-2 Beyannamesi ile vergi avantajından yararlanabilirsiniz.

 

Reklam metni yazılırken nelere dikkat edilmelidir?

Reklam metni yazılırken aklımızda bulundurmamız gereken soru ”Kullanıcılar bir arama yaptıkları zaman neden bizim web sitemizi tercih etmeli?” sorusu olmalıdır . Burada rakiplerimizden ayrıcalıklı olarak kendi avantajlarımız,farklarımız olmalı. Kargo ücreti, değişim, iade, güvenirlilik gibi noktalara vurgu yaparak kullanıcının sizi tercih etmesi sağlanmalıdır.

 

Anahtar kelime seçilirken nelere dikkat edilmelidir?

Anahtar kelime seçilirken mutlaka, seçtiğimiz anahtar kelimenin arama hacmine dikkat edilmeli, yüksek arama hacimli kelimeler daha çok tercih edilmelidir. Web sitemizle olan uyumu, açılış sayfasındaki içerikle olan uyumu ve kullanıcıların arattığı ifade ile seçtiğimiz anahtar kelimenin uyumlu olması esastır.

 

Kalite puanı nedir?

Kalite puanı, Google’ın reklam verenler arasındaki rekabette ön plana çıkmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sistemde reklam verenler kaliteli reklam yaptıkça onlara bir değer atanır, bu değer kullanıcı arama yaptığında hesaplanarak reklam sıralamasını belirler. Bu sayede eğer kaliteli reklam yapıyorsanız sizi daha uygun maliyetle daha üst sıralarda görünmeye layık görür.

 

Search reklamları nasıl optimize edilmeli?

Search reklamlarında anahtar kelimelerin konumları, maliyetleri ve tıklama oranlı düzenli olarak takip edilmelidir. En önemli optimizasyon yöntemi olan günlük bütçemiz dahilinde maksimum tıklama ve gösterimi alacak şekilde tekliflerimizi artırıp azaltabiliriz. 

 

Görüntülü reklam ağında hedefleme seçenekleri nelerdir?

Görüntülü reklam ağında, yerleşim hedefli, konu hedefli, ilgi alanı hedefli, yaş, cinsiyet gibi demografik hedeflemeler ve bunun dışında cihaz bazlı; desktop, mobil, tablet gibi veya lokasyon olarak reklamlar hedeflenebilir.

 

Remarketing nedir?

Web sitemize gelen kullanıcıların, gittikleri diğer web sitelerinde reklamlarımızı görmeleri ve tekrar sitemize gelmelerini amaçlar. Bunun faydası; kullanıcılarla olan bağımızı güçlendirmek, markanın hatırlanmasını sağlamaktır.

 

Banner hazırlarken nelere dikkat edilmelidir?

Markamızın logosunu ve net bir ifadesini Banner’ımızda kullanarak, aynı zamanda bir harekete geçirici ifade ile kayıt ol, incele, hemen sitemizi ziyaret et gibi “call to action” butonlarını kullanarak kullanıcının sitemizi ziyaret etmesini sağlayabiliriz.

 

Görüntülü reklam ağında ücretlendirme nasıl yapılır?

Görüntülü reklam ağında, tıklama başına maliyet, etkileşim başına maliyet veya gösterim başına maliyetlendirme ile ücretlendirilebiliriz.

 

Gmail reklamları nedir, nasıl kullanılır?

Gmail reklamları, Gmail kullanıcılarının gelen kutusu içerisinde tanıtıcı mail olarak reklamların gösterilmesidir. Belirli bir konu üzerinden mail almış kullanıcılar veya belirli bir ilgi alanına sahip kullanıcılar hedeflenir ve reklamlarımız bu şekilde yansıtılır.Bunun faydası, kullanıcılara kendi mailleri içerisinde doğrudan ulaşmanız, kullanıcıların bu mailleri kaydedebilmesi ,arkadaşlarına göndermesi , web sitesinize gelerek herhangi bir işlem gerçekleştirmesini sağlamasıdır.

 

YouTube reklam çeşitleri nelerdir?

YouTube’da video reklamlar yapabilir, aynı zamanda görüntülü reklam ağında YouTube’da banner reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Video reklamlar geçilebilir ve geçilemeyen olarak ikiye ayrılır. Geçilebilir reklamlarda 5 saniye sonra reklam geçilebilir herhangi bir ücret ödemezsiniz.Geçilemeyen reklamlarda ise, reklamınızı kullanıcı gördükten sonra video başlar ve gösterim üzerinden ücretlendirilirsiniz.

 

Google AdWords hakkında en çok sorulan sorulara yanıt verdik.Umarım ZAP GROUP olarak sorularınıza yanıt verebilmişizdir...