Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Bir Web Sayfasının Anatomisi | Zap Group Web Tasarım

Bir Web Sayfasının Anatomisi

Bir Web Sayfasının Anatomisi

Bir Web Sayfasının Anatomisi

BAŞLIK

Başlamak için başlangıçtan daha iyi bir yer yok. Birçok web sitesi bir başlık veya menü ile açılır ve bu genellikle şirketinizin logosu veya web sitesi başlığıyla birlikte gezinti bağlantılarının gideceği yerdir . Dil değiştiriciler ve giriş bağlantıları gibi diğer önemli araçlar da buraya uyuyor. İnsanların hemen erişebilmesini istediğiniz her şey!

Bazı tasarımcılar başlığı “yapışkan” yapmayı seçer , böylece gezinme bağlantıları siz aşağı inerken bile sizi takip edecek. Başlık her web sayfasındaysa, logoya tıklamak sizi çoğu zaman ana sayfaya geri getirir. Bu küçük kolaylıklar büyük bir fark yaratabilir.

 

BAĞLANTILAR

Web sayfalarının% 99,9'u bağlantı içeriyor. Bu, web sitesinde dolaşma şeklinizin temelidir. Linklerin altı çizilmeli, farklı renklendirilmeli veya normal metinden farklı olarak öne çıkarılmalıdır. Tüm etkileşimli öğeler gibi, ziyaretçilerin de etkileşimli olduklarını bilmelerini sağlamak için adımlar atmanız gerekir.

 

SİTE HARİTASI

Bir sayfalık bir site yapmıyorsanız, muhtemelen gezinti veya sitenizdeki ana sayfalara bağlantılar ekleyeceksiniz. Gezinme çubuğu oluşturmanın birçok yolu vardır . Başlıkta basit bir yatay liste oluşturabilir, bir düğmeye bastığınızda açılan dikey menülerden veya bir bağlantıya geldiğinizde görünen açılır listelerden seçim yapabilirsiniz.

Kesin olan bir şey var: Bununla birlikte, site haritanızı tasarlarsanız, herhangi bir cihaza erişimi açıkça görülebilir ve kolay olmalıdır.

Blog gibi bir ton içeriğe sahip siteler için, bir arama çubuğu eklemeniz ve içeriğinizi kategorilere ayırıp kategorize ettiğinizden emin olun. Ayrıca, bulunduğunuz sitenin alt kategorisini gösteren kırıntı gezintisini de ekleyebilirsiniz.

Site Haritası

 

KAHRAMAN RESİM

İyi web tasarımcıları görsel içeriğin ilgi çekmek için gerekli olduğunu bilirler ve kahraman imgesi bunu ana sayfanın en üst kısmına bir pankart yerleştirerek kucaklar. Göz şekeri olmasının yanı sıra, kahraman görüntüleri genellikle şirket hakkında biraz bulanık ve hizmetleri için bir eylem çağrısı içerir.

Bir harekete geçirme ifadesi, ziyaretçilerinizden bir şey yapmalarını isteyen, genellikle bir bağlantı veya düğme olan bir ifadedir. “Şimdi İndirin”, “Ücretsiz Deneyin”; bu bağlantıyı tıklattıklarında ne olacağını belli edin!

Geleneksel bir kahraman resmi yerine, bazı siteler gezinme menüsünün hemen altındaki bir afişe (büyük bir logo gibi) gider. Bu, ana sayfaya geri dönmek için uygun bir bağlantı işlevi görebilir.

 

KENAR ÇUBUĞU

Kenar çubuğu isteğe bağlı ancak paha biçilmez bir özelliktir, çünkü her şey için kullanılabilir! Blog arşivleri, gezinti, kayıt formları, kategori listeleri ... Kenar çubuklarının bir ton potansiyeli var.

Site içeriğinizin genişliği darsa, bir kenar çubuğu tüm beyaz alanı kırabilir ve sayfanın daha az donuk görünmesine neden olabilir.

 

ALT BİLGİ

Son olarak, altbilgi. Gizlilik politikanızı ve hizmet şartlarınızı, sosyal medya düğmelerinizi , şirketinizin bilgilerini burada saklarsınız. Bazıları altbilgiyi sıkıcı ama gerekli bağlantılar için bir fırlatma olarak kullanır. Ancak, iyi tasarlanmışsa, sitenizi kapatıp insanları sosyal medyada ziyaret etmeye veya e-posta listesine kaydolmaya davet etmenin harika bir yolu olabilir. Altbilginizi ihmal etmeyin!

 

TEMELLERİ ÖĞRENME

Acemi veya kıdemli tasarımcı, temel bilgilerinizi arttırmanız önemlidir. En azından bu unsurların bazılarını dahil etmeden bir web sitesi oluşturamazsınız, bu yüzden ne olduklarını ve nasıl iyi bir şekilde uygulanacaklarını anlamanız gerekir. Umarız bu, web tasarımına güzel bir giriş ya da tazeleme kursu olmuştur :)