Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Amazon FBA Nedir? | Zap Group Web Tasarım

Amazon FBA Nedir?

Amazon FBA Nedir?

Amazon FBA Nedir?

Amazon FBA, çevrimiçi gelir elde etmenin en popüler yollarından biri haline geldi. Aslında, Amazon'da dünya çapında 2 milyondan fazla insan satıyor.

Hemen hemen herkes Amazon'da satılık bir ürünü, toptan satın almış olduğunuz, kendiniz veya sadece artık istemediğiniz bir ürün olup olmadığını listeleyebilir.

FBA programına kaydolursanız, Amazon'un gelişmiş nakliye ve yerine getirme hizmetlerinden yararlanarak sipariş yerine getirmeyi otomatik hale getirebilir ve Amazon'un tercih ettiği Prime müşterilerinden daha fazla satış kazanabilirsiniz.

Amazon'daki tüm satışların yaklaşık yarısı üçüncü taraf satıcılardan geliyor.

İlk 10,000 satıcıdan% 66'sı FBA kullanıyor.

 

AMAZON FBA NEDİR?

FBA Amazon tarafından Yerine Getirilmesi anlamına gelir.

Kaynayan şey şudur: siz onu satıyorsunuz, Amazon gönderiyor.

Çalışma şekli:

  1. Ürünlerinizi Amazon'a gönderdiniz.
  2. Onları depolarında saklarlar.
  3. Bir müşteri ürünlerinizden birini sipariş ettiğinde Amazon sizin için siparişi alır, paketler, gönderir ve izler.
  4. Ayrıca iade ve geri ödemeleri de gerçekleştirirler.

Bütün bunların bir bedeli var. Amazon hem depolama ücretlerini hem de yerine getirme ücretlerini tahsil eder.

Bununla birlikte, bu ücretler Amazon'un yıldızların 7/24 müşteri hizmeti, müşterilere malların nakliye maliyetini ve dünyanın en büyük ve en gelişmiş yerine getirme ağlarından birine erişimi içerir.

 

AMAZON FBA NEDEN ÖNEMLİ: BİLMENİZ GEREKEN İSTATİSTİKLER

Amazon'un yalnızca ABD'de 90 milyon Başbakan abonesiyle 300 milyondan fazla aktif müşterisi var. Özellikle Prime alıcılara sunulan markalar, FBA'dan yararlananlardır.

Ve Prime müşterileri Amazon ile daha fazla para harcıyor.

Ortalama bir müşteri Amazon'da yıllık 700 $, Başbakan müşterileri ise yılda yaklaşık 1.300 dolar harcıyor.

Bu, eğer Amazon FBA kullanıyorsanız ve dolayısıyla Prime alıcılar için daha belirginse, daha fazla para kazanabileceğiniz anlamına gelir.

 

AMAZON FBA NASIL ÇALIŞIR?

Amazon sizin için tüm zor işleri FBA'da gerçekleştirmektedir, bu yüzden çalışma şekli oldukça basittir.

 

1. ÜRÜNLERİNİZİ AMAZON'A GÖNDERİN.

Amazon’da ABD’de 100 milyonu aşkın depo bulunuyor.

Onlara hangi ürünleri gönderdiğinizi söylersiniz ve size ürünlerinizi göndereceğiniz depoları söylerler.

 

2. AMAZON ÜRÜNLERİNİZİ SIRALAR VE SAKLAR.

Amazon ürünlerinizi aldıktan sonra, bunları sıralayıp envanterlerine eklerler.

Ardından ürünleriniz depolarında güvenle depolanır.

Depodaki herhangi bir şeyin zarar görmesi ihtimaline karşı, Amazon size geri ödeme yapacaktır.

 

3. BİR MÜŞTERİ ÜRÜNÜNÜZÜ SATIN ALIR.

Amazon sizin için tüm işlemle ilgilenir.

Ödemeyi kabul eder ve envanterinizi otomatik olarak günceller.

 

4. AMAZON ÜRÜNÜNÜZÜ GÖNDERİR.

Amazon'un depo çalışanlarından biri (veya robotları) ürününüzü depodan alır, bir kutuya paketler ve müşteriye gönderir.

 

5. AMAZON MÜŞTERİ HİZMETLERİNİ ELE ALIR - PEKİ, ÇOĞUNU.

Müşteri ürününüzü aldıktan sonra Amazon, gönderilerden memnun olduklarından emin olmak için takip eder.

Müşteriden gelen herhangi bir iade veya soruyu da ele alıyorlar.

Ürün listenizde aldığınız tüm geri bildirimler gelince, yanıt vermeniz ve işlem yapmanız size bağlıdır.

 

6. SİZE ÖDEME YAPILIR.

İki haftada bir, Amazon tüm satışlarınızı toplar, satıcı ücretlerinizi düşer ve karınızı doğrudan banka hesabınıza yatırır.

Bu kadar! Sesi oldukça kolay? Başarılı olduğunuzdan emin olmak için yapmanız gereken birkaç şey var.

amazon

 

AMAZON FBA'YI KULLANIRKEN NELERDEN SORUMLUSUNUZ

İşte sizin sorumlu olduğunuz şey:

1. HANGİ ÜRÜNLERİN SATILACAĞINI SEÇME.

İstediğiniz hemen hemen her şeyi satabilirsiniz, ancak depolama ücretlerinden kaçınmak istiyorsanız, hızlı bir şekilde satacak ürünleri seçtiğinizden emin olun.

 

2. ENVANTERİNİZİ STOKTA TUTMAK.

Ürünlerinizin stokta kaldığından emin olmak için Amazon'daki envanter seviyenizi düzenli olarak kontrol etmeniz gerekir.

 

3. ÜRÜNLERİNİZİN PAZARLANMASI VE REKLAMININ YAPILMASI.

Yüksek dereceli marka ürünler satıyorsanız, bunu yapmanız gerekmeyebilir.

Ancak kendi özel ürünlerinizi satıyorsanız, insanların bunları bulabildiğinden emin olmanız gerekir.

Amazon'un kataloğunda 350 milyondan fazla ürün var, bu nedenle sizinki bulunmasını istiyorsanız pazarlama çok önemlidir.

 

AMAZON TARAFINDAN YERİNE GETİRMEYİ KULLANMANIN YARARLARI (FBA)

FBA programı, işinizi büyütmenin ve ürünlerinizi daha fazla insanın önüne geçirmenin en iyi yollarından biridir.

Amazon'un sadık bir müşteri ordusu var, bu da sizin için satışların artması anlamına geliyor.

 

FBA'nın en büyük faydalarından bazıları şunlardır:

1. ZAHMETSİZ LOJİSTİK VE NAKLİYE

Kendi yerine getirmenizi hiç başardıysanız, bunun oldukça zaman alabileceğini biliyorsunuz.

Daha yüksek satışlar, paketleme ve nakliye için daha fazla zaman harcanması veya bununla başa çıkmak için daha fazla para harcanması demektir.

FBA, uzmanlıklarından ve deneyimlerinden yararlanarak tüm süreci dış kaynak olarak kullanabilmenizi sağlar.

 

2. İNDİRİMLİ NAKLİYE ÜCRETLERİ

Amazon'un büyük nakliye şirketleriyle olan sözleşmeleri, onlara nakliye maliyetlerinde büyük indirimler sağlıyor.

Envanterinizi Amazon'a gönderirken, bu indirimleri satıcı fiyatlarına düşürülmüş nakliye fiyatları şeklinde aktarırlar.

Müşteriler ayrıca, Amazon'daki siparişlerin birçoğunun ücretsiz gönderim için uygun olduğundan da yararlanıyor.

Ve Prime üyeler, tüm FBA ürünlerinde iki günlük ücretsiz kargo kazanıyor - bu da daha yüksek satışlara yol açan büyük bir teşvik.

 

3. GETİRİ YÖNETİMİ

İşlem geri dönüşü bir acıdır.

Amazon, üzgün müşterilerle uğraşmaktan iadeleri denetlemeye ve tüm idari yönleri ele almaya kadar, sizin için her şeyi halleder.

Müşteri taleplerini yönetir, sevkiyat etiketlerini iade eder ve lojistiği tersine çevirir.

İade işlem ücreti alıyorlar, ancak omuzlarınızı çıkardıkları iş için buna değer.

 

4. MÜŞTERİ SERVİS YÖNETİMİ

Amazon, mükemmel müşteri hizmeti sağlama konusunda ün sahibidir.

Telefon, sohbet ve e-posta yoluyla 7/24 destek sunarlar.

Bu, müşterinin aklını kolaylaştırır ve tabağınızdan büyük bir yük alır.

 

5. POTANSİYEL OLARAK SINIRSIZ DEPOLAMA ALANI

FBA'yı kullanmak, ürünleriniz için ne kadar veya ne kadar az depolama alanına ihtiyaç duyduğunuz konusunda endişelenmenize gerek olmadığı anlamına gelir.

Bir depo için para ödemek zorunda değilsiniz ya da hangi büyüklükte bir depoya ihtiyacınız olduğunu merak ediyorsunuz.

Envanter minimumları bulunmadığından, bir ürün kadar az ürün gönderebilirsiniz.

Ayrıca, envanter performans puanları yüksek olan satıcılar (ürünlerinizin hızlı sattığı anlamına gelir) sınırsız depolama alanı sağlar.

 

6. HIZLI TESLİMAT

Amazon, tüm dünyada yüzlerce yerine getirme merkezine sahiptir.

Müşterileriniz nerede olursa olsun, birkaç gün içinde güvenilir bir şekilde ürün teslim alabilirler.

Bir sipariş verildiğinde Amazon, hangi tedarik merkezinin müşteriye en yakın olduğunu otomatik olarak belirler ve siparişlerini oradan gönderir.

amazon fba

AMAZON TARAFINDAN YERİNE GETİRMENİN KULLANILMASININ DEZAVANTAJLARI (FBA)

Amazon inanılmaz bir satış makinesi olmasına rağmen, dikkat etmeniz gereken birkaç dezavantaj var.

 

1. FBA PARA MALİYETİ

Amazon hem depolama ücretlerini hem de yerine getirme ücretlerini tahsil eder.

Depolama ücretlerini en aza indirmek için envanterinizin ne kadar hızlı hareket ettiğini anlamanız gerekir.

Amazon'un yerine getirme ücretlerini ödedikten sonra ürünlerinizin hala karlı olmasını sağlamak isteyeceksiniz.

 

2. UZUN SÜRELİ DEPOLAMA ÜCRETLERİ.

Eşyalarınız altı aydan fazla bekletilmezse, depolama ücretleri çok da kötü değildir.

Amazon, ürünleri satmakla ilgileniyor, onları depolamıyor.

Bu nedenle ürünleriniz satılmıyorsa ödeme yaptığınızdan emin olurlar.

Envanterinizin çok uzun süre kalmasına izin verirseniz, çok yüksek depolama ücretleriyle karşılaşabilirsiniz.

 

3. DAHA FAZLA İADE GÖREBİLİRSİNİZ

Kolay iade işlemine sahip olmanın en önemli tarafı, müşterilerin iade yapma ihtimalinin daha yüksek olmasıdır.

Daha yüksek getiri oranları ile sonuçlanabilecek müşterilerden daha fazla itiş ve test satın alımları görebilirsiniz.

 

4. ÜRÜN HAZIRLIĞI ZOR OLABİLİR

Amazon, eşyalarınızı nasıl hazırlayacağınız ve sevk edeceğiniz konusunda katı kurallara sahiptir.

Ürünler Amazon'un veritabanına doğru şekilde girilmeli, uygun şekilde etiketlenmeli ve ardından doğru depolara gönderilmelidir.

İlk başladığınızda tüm detayların askıya alınması zaman alıyor.

 

5. ENVANTER TAKİBİ ZOR OLABİLİR

Hangi ürünlere sahip olduğunuzu, ne sipariş etmeniz gerektiğini ve her şey göz ardı edildiğinde neyin satılmadığını bilmek zor olabilir.

Gözden ırak olan gönülden de ırak olur.

Birden fazla kanalda satış yapıyorsanız, stok değişikliklerini senkronize etmek özellikle zordur.

 

6. SATIŞ VERGİSİ ZOR OLABİLİR

Amerika Birleşik Devletleri'ndeki her devletin satış vergisi tahsilatı için farklı kuralları vardır.

İşletmeniz sadece bir eyalette çalışıyorsa basit, ama Amazon hemen hemen her eyalette yerine getirme merkezlerine sahip ve envanterleri depolar arasında sürekli olarak karıştırıyorlar.

  • Peki, yalnızca işletmenizin bulunduğu eyalet için satış vergisi alıyor musunuz?
  • Veya Amazon'un faaliyet gösterdiği her devlet için?

Kolay bir cevap yok.

Avalara gibi vergi ortakları, farklı bölgeler için karmaşık vergi kurallarının otomatikleştirilmesine yardımcı olabilir.

 

7. COMMİNGLİNG MAL KORKUTUCU OLABİLİR

Verimliliği artırmak için Amazon, ürünlerinizi diğer alıcılardan gelen aynı ürünlerle birleştirme veya birleştirme seçeneğini sunar.

Kabul ederseniz, ürünlerinizi etiketleme ve hazırlarken zaman kazanırsınız.

Ancak bazı vicdansız satıcıların sahte veya hasar görmüş ürünler gönderdiği bilinmektedir.

Olumsuz eleştiriler alan meşru satıcıların örnekleri oldu ve hatta bu nedenle Amazon'da satış yapmaları yasaklandı.

amazon

 

AMAZON FBA'DA BAŞARIYLA SATMAK İÇİN 14 TAKTİK

 

1. KARLI ÜRÜNLER BULMAK İÇİN RAKİPLERİ ARAŞTIRIN

Amazon'un en iyi satanlarına bakarak başlayın.

Acemi olarak en çok satanlarla kafa kafaya gitmemek en iyisidir, ancak ne tür ürünlerin popüler olduğu hakkında bir fikir edinebilirsiniz.

Bu ürünleri Unicorn Smasher veya AMZ Scout gibi bir hizmete bağlayın; tahmini aylık satışlar, rakiplerin istihbaratı ve ücret hesaplayıcıları gibi her tür sulu veriyi elde edin.

 

2. HANGİ ÜRÜNLERİ SATTIĞINIZ KONUSUNDA AKILLI OLUN

Her zaman satış sıralamasını düşünün.

Yüksek rütbeli ürünler hızlı satıyor, ancak çok daha fazla rekabet var.

Düşük rütbeli ve hatta olmayan ürünler, uzun süreli depolama ücretlerine neden olan yavaş satıcılar olabilir.

Ancak çok az veya hiç rekabet olmadığından, bu listeler için baskın satıcı olmak daha kolaydır.

Satış sıralamasını biliyorsanız, neye karşı olduğunuzu bileceksiniz.

 

3. PAKETLEME ÜRÜNLERİNİ GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURUN

Aynı listede onlarca satıcı varsa, satın alma kutusunu kazanmak zor olabilir.

Paketlenmiş yeni bir liste oluşturarak bu sorunu çözebilirsiniz.

Örneğin, popüler bir masa oyununu ekstra bir zar poşeti ile birleştirin.

Bu, insanlar ana ürünü aradıklarında görünmeye devam eden benzersiz bir liste oluşturmanıza olanak sağlar.

Listenizi tıklayan herkes sizden satın alıyor, bu nedenle rekabet yok.

Ayrıca, ilave bir bonus sunduğunuz için daha fazla ödeme yapabilirsiniz.

 

4. KÜÇÜK BAŞLAYIN

Başlamak için yüzlerce ürününüz olması gerekmez.

Başlangıçta sadece birkaç ürün ekleyerek ipleri öğrenin.

Bir avuç ürününüz olduğunda, düzenli ve düzenli bir süreç oluşturmak çok daha kolaydır.

Süreç gerçekleştiğinde, büyüdükçe ölçeklendirmek ve daha fazla ürün eklemek daha kolaydır.

 

5. BİR MARKA OLUŞTURUN

Amazon satıcılarının denizinden sıyrılmak istiyorsanız, kendi benzersiz markanıza ihtiyacınız olacak.

Bu, hedef alıcılarınızı derinlemesine anlamak, markanızı nasıl konumlandıracağınızı bilmek ve tutarlı bir şekilde stilize edilmiş ürün resimleri, başlıkları ve açıklamaları oluşturmak anlamına gelir.

Amazon satışlarını tamamlamak için müşteri deneyimini kontrol ettiğiniz kendi online mağazanızı yaratmak, bunu yapmanın en iyi yoludur.

Ayrıca, marka kişiliğinizin teslimat sırasında göze çarptığından emin olmak için benzersiz ambalajlar ve uçlar kullanabilirsiniz.

Müşterileri e-posta listenize kaydolmaya veya sosyal hesapları takip etmeye teşvik eden ambalajlar da iyi bir başlangıçtır.

 

6. İYİ SEO UYGULAMALARINI KULLANIN

Amazon muazzam, oldukça rekabetçi bir pazardır, bu nedenle ürünlerinizi keşfetmeniz zor olabilir.

Ancak aynı Google’da olduğu gibi Amazon da, belirli bir ürün araması için hangi ürünleri göstereceğini belirleyen sıralama faktörlerine sahip bir arama motorudur.

İnsanların ürünlerinizi ararken hangi anahtar kelimeleri kullandığını araştırarak ve bu anahtar kelimeleri ürün listeleriniz boyunca kullanarak arama sonuçlarında daha yüksek sonuçlar elde edebilirsiniz.

 

7. MÜKEMMEL ÜRÜN FOTOĞRAFLARI ALIN

Amazon, ana ürün görüntüsünün beyaz arka plana karşı yalnızca ürünü (insan, metin vb.) Göstermesini gerektirmez.

Daha sonra sekize kadar daha fazla fotoğraf ekleyebilirsiniz (ürün kategorisine bağlı olarak).

Resimleriniz bir müşterinin ürünleriniz hakkındaki ilk izlenimi olduğundan, mükemmel olduklarından emin olun.

Unutmayın, insanlar çevrimiçi satış yaparken ürünlerinizi tutamazlar, bu nedenle fotoğraflarınızın mümkün olduğunca ayrıntılı olması gerekir.

Ürünü farklı açılardan gösterin, hareket halinde gösterin, çeşitli özelliklerin yakın çekimlerini gösterin ve ölçeği tutan kişiyi gösterin.

Ürün sayfalarını daha ilgi çekici hale getirmek için oluşturulmuş 360 derece görüntü ve videolar elde etmeyi düşünün.

 

8. ÜRÜN BAŞLIKLARINIZI OPTİMİZE EDİN

Amazon ürünlerinin ne kadar uzun ve ayrıntılı bir başlığa sahip olduğunu fark ettiniz mi?

Bu, anahtar kelimelerini doldurmaya çalışan satıcılar.

Amazon, başlıklar için 250 karaktere izin verir, ancak bu 250 karakterin tümünü kullanmanın iyi bir fikir olduğu anlamına gelmez.

Aslında, Amazon'un ürün listelerini aşırı uzun başlıklarla bastırdığı bilinmektedir.

Bu yüzden amaç, ana anahtar kelimenizi başlığa getirirken açıklayıcı ve amaç sahibi olmaktır.

Bu biçimi izlemeyi deneyin: Marka adı, ürün adı, renk veya boyut gibi önemli özellikler.

İşte güzel bir örnek: OXO Esnek 3 Parça Silikon Spatula Seti, Isıya Dayanıklı ve BPA içermez (Yeşil).

Denize düşmeden önemli bilgileri içerir.

 

9. MERMİ PUANLARINIZI OPTİMİZE EDİN

Bir müşteri ürününüze tıkladığında, aradıkları ilk şeylerden biri kurşun noktalarınızdır.

Bu mermiler sorularına cevap vermezse veya ihtiyaç duydukları ayrıntıları içeriyorsa, sıçrama olasılığı vardır.

Bu nedenle, müşterilere bir satın alma kararı vermeleri için gereken tüm bilgileri verdiğinizden emin olun.

Sık sorulan soruları ele alın, ürününüzün avantajlarına odaklanın ve önemli ürün ayrıntılarını ekleyin.

Tıpkı başlığınızdaki gibi, bu anahtar kelimeleri başka bir yere gitmeden içeri almak istersiniz.

 

10. AYRINTILI BİR ÜRÜN AÇIKLAMASI OLUŞTURUN

İşte denize girme şansın.

Kapsamlı talimatlar verin, daha fazla ürün fotoğrafı ekleyin, bazı videolar ekleyin ve marka hikayenizi anlatın.

Müşterilerin, tam olarak ne aldıklarını ve ürününüzü satın aldıklarında kimden aldıklarını anlamalarını istiyorsunuz.

 

11. SORULARI CEVAPLAYIN

Amazon'un benzersiz özelliklerinden biri soru-cevap bölümüdür.

Bir ürün hakkında, satın almış olsun veya olmasın bir soru sorabilir ve herhangi bir ürünü satın almış olsun veya olmasın bir cevap gönderebilir.

Çoğu satıcı, müşterilerin soru sormasını beklemeleri gerektiğini düşünür.

Ancak topun yuvarlanmasına neden olarak nişanı artırabilirsiniz.

Bir arkadaşınızdan, ürününüz hakkında sıkça sorulan bir soruyu göndermesini isteyin.

Ardından cevabı siz gönderirsiniz ve müşteriler sizin dahil ve yardımcı bir satıcı olduğunuzu görürler.

 

12. İNCELEMELERİ ALIN

Bu listede başka bir şey yapmazsanız, bunu yapın.

İnsanların olumlu eleştiriler aldıklarında ürünleri satın alma olasılıklarının daha yüksek olduğu kanıtlanmıştır.

İnsanlar bir şey hakkında emin olmadıklarında, başkalarının ne yaptığını veya söylediklerini görmek için etrafına bakarlar.

100 kişi A Ürününün harika olduğunu ve hiç kimse B Ürünü hakkında bir şey söylemediğini söylerse, hangisinin alacağını tahmin edin?

 

13. DOĞRU YENİDEN FİYATLANDIRMA PROGRAMINI SEÇİN

Amazon'da fiyatlar sürekli değişiyor.

Ve en düşük fiyat her zaman satın alma kutusunu kazanmasa da, sık sık kazanır.

Amazon satıcılarının çoğu, fiyatlarını gün boyunca otomatik olarak değiştirmek için yeniden fiyatlama yazılımı kullanır.

Yalnızca bir avuç ürününüz varsa, el ile yeniden fiyatlandırmaya ayak uydurabilirsiniz.

Ancak işlemi otomatikleştirirseniz daha fazla başarı göreceksiniz.

Pek çok satıcı kurala dayalı reprikerler kullanır, ancak bu çoğu zaman en altta olan bir yarışta sona erer, fiyatlar sonunda o kadar düşük olur ki hiçbir kar kalmaz. Algoritmik tekrarlayıcılar daha ileri düzeydedir ve genellikle daha yüksek karlara yol açar.

 

14. AMAZON PAZARLAMA HİZMETLERİNİ (AMS) KULLANIN

“Bu ürünle ilgili sponsor ürünler” bölümünü biliyor musunuz?

Bunlar AMS ile oluşturulan reklamlardır.

Bu pazarlama aracı, ürünleriniz için reklamlar oluşturmanıza ve bunları anahtar kelimelere veya benzer ürünlere dayalı olarak hedeflemenize olanak sağlar. Ayrıca, reklamlarınızı optimize edebilmeniz için performans analizi sağlar.

 

ÖZET

Amazon'un FBA programı, ne kadar küçük olursa olsun, herhangi bir işletmenin ürünlerini milyonlarca müşterinin önüne çıkarmasına ve dünyanın en büyük yerine getirme ağından yararlanmasına olanak tanır.

Ayrıca birinci sınıf müşteri hizmetleri ve depolama yeteneklerinden de yararlanmanıza olanak tanır.

Ayrıca, müşterilerin Amazon tarafından desteklendiklerinde ürünlerinize güvenme olasılıkları daha yüksektir, bu nedenle daha fazla satış elde etmek ve marka bilinirliğini artırmak için harika bir yoldur.

Amazon tüm bunları ele alarak tabağından büyük bir yük alır.

Ve en iyi yanı, FBA'nın BigCommerce ile sorunsuz bir şekilde bütünleşmesidir.

Her iki kanaldan da satış yapabilir ve Amazon'un sizin için gerçekleştirme ve envanter yönetimini yönetmesini sağlayabilirsiniz.

FBA programının birkaç dezavantajı olsa da, burada sunulan stratejileri kullanarak bunları en aza indirebilirsiniz.