Tarayıcınız Javascript Desteklemiyor! Alan Adı Seçimi | Zap Group Web Tasarım

Alan Adı Seçimi

Alan Adı Seçimi

Alan Adı Seçimi

Alan Adı Seçimi Nasıl Yapılmalı ?

 

Alan adı seçimi sitenizin tercih edilip edilmemesini etkileyebilen önemli bir bileşendir.

Kaliteli iş ve sitenin yanında alan adının da kaliteli olması gerekir. Sitenizin ziyaret edilme oranını iyi ve kötü yönde etkileyebilir.

Peki, neden bu kadar önemli bu alan adı?

İlk olarak; Alan adınız siteniz için ilk izlenimdir. Ziyaretçiniz sitenize tıklarken veya tıklamadan önce alan adınıza bakıp site hakkında bir izlenim oluşturur. İlgi çekici olmasının yanında pozitif bir izlenim gereklidir.

İkinci olarak; Markanız. Eğer bir markaya ihtiyaç duyacak olursanız alan adınız ilk fikriniz olacaktır. Uygun alan adı bir gün markaya dönüşebilir.

Üçüncü olarak; Alan adınız SEO sonuçlarını etkiler. Anahtar kelimeleri barındıran alan adı artık gerekli değil. Fakat kelimeler hâlâ SEO ranking için gerekli.

Artık alan adının önemini biliyorsunuz. Peki, alan adınızı nasıl seçeceksiniz?

 

Uygun Alan Adı Nasıl Seçilir?

1-Marka Olabilmeli

Yaratıcılık ve marka olabilirlik her zaman alışagelmiş sıradan isimlerden daha iyidir.

Unutmayın: Alan adınız ziyaretçilerin sizi nasıl tanıyacağını, hatırlayacağını, anlatacağını ve bulacağını belirler. Yani markanızın temelidir.

Marka olan adlar yaratıcılık sayesinde rekabete girmez sıradan alan adları ise birbirinin tekrarıdır, uzundur.

Örneğin; sagliksigortası.com, sagliksigortası.net ve yenisagliksigortası.com. Aralarında fark yok değil mi?

Üçü de sıradan ve birbirinin tekrarı adlar. Herhangi bir yaratıcılık yok ve bunlardan sonra gelecek adlar da benzerleri olacak.

Ancak, AltınSigorta.com göze çarpar. En azından diğerlerinden bir farkı var.

Alan adınızın marka olabilmesi için:

  1. Yaratıcılığınızı ortaya koyun, farklı şeyler oluşturun. Akılda kalıcı ve kısa olsunlar. Yandex, Youtube, Facebook gibi.
  2. Bulduğunuz kelimeyi tanımlayacak farklı ve alan adınıza uygun düşecek kelimeler bulun, bir sözlükten yardım alabilirsiniz.
  3. Bazı siteler sayesinde de alan adınızı kolayca oluşturabilirsiniz. Marka olabilecek ve diğer adlarla karışmayacak şekilde.

 

2-Uzun Olmamalı

Alan adınızın kısa olması, konuşma içerisinde rahatça söylenmesi önemlidir.

www.gaebler.com un yaptığı araştırmalara göre en iyi 5 web sitesi ortalama 6 karakter uzunluğunda.

En iyi 100 web sitesinde en uzun ad 17 karakter.

Gördüğünüz gibi alan adınızın kısa olması gerektiği grafikte de gözüküyor.

6-14 karakter aralığında alan adları seçimine özen gösterin. Kısa olması en iyisi. Elbette çoğu kısa alan adı daha önceden alınmış olacak veya satın alınıp satılmış. Burada yaratılıcığınız ile yeni bir şey ortaya koymalısınız, kısa bir şey ortaya çıkmazsa marka olabilen bir ad seçmelisiniz.

Bizim sitemiz “zapgroup.com.tr”  8 karakter uzunluğunda.

 

3-Kolayca Söylenebilmeli

Popüler web sitelerini ele alalım; Youtube, Google, Apple, Yandex, Twitter…

Hepsi kolayca telaffuz edilebiliyor.

Ziyaretçileriniz alan adınızı kolayca yazmanın yanında kolayca da söyleyebilmeli. Eğer birisine anlatırken adı rahatça söyleyemezse, yazarken alan adınıza bir kez daha bakıp yazıyorsa karmaşık bir alan adınız var demektir.

Eğer adınız karmaşıklığından dolayı yanlış girilirse ziyaretçiniz ya sitenize ulaşamaz ya da başka bir siteyi açmış olur. Böylece bir ziyaretçi eksik kalmış olursunuz.

Alan adınızı kontrol etmek için birkaç kişiye sorun veya alan adını söylemelerini isteyin, eğer söylerken takılanlar oluyorsa yeni bir ad bulun veya öncekini kolaylaştırın.

 

4-Kolay Telaffuz Edilmeli

Kolayca hatırlanacak alan adınız yazılırken de anlatılırken de kolayca akıp gitmeli. Anlatılırken ağızdan ağıza yayılmalı ve kolayca karşı tarafa aktarılmalı.

Alan adınızı test etmek için heceleyebilirsiniz veya başkalarından hecelemesini rica edebilirsiniz. Eğer hecelerken takılan oluyorsa basitleştirmeniz gerekiyor demektir.

Unutmayın ki alan adınız yabancı bir dilde olursa veya İngilizce Türkçe gibi iki dil bir arada kullanılırsa da telaffuzu zorlaşacaktır.

WeMakeLahmacun gibi…

 

5-Tire ve Rakamlar Bulundurmamalı

Diğer başlıklarda telaffuz ve söylenişin kolay olursa daha iyi olacağından bahsettik. Tire ve rakamlar söyleyişi zorlaştıracağı için uzak durulması gerek bileşenlerdir.

Youtube’u ele alalım “You-Tube” olsa kolay söylenir miydi? Hayır, anlatırken “you ve tube arasında tire var” şeklinde uzun ve gereksiz bir açıklama gerekirdi. Bu yüzden sadece harf kullanmaya özen gösterin.

 

6-Kelimeler

Kelimeler SEO’yu güçlendirir ancak dikkatli olmalısınız. Daha önce bahsettiğimiz gibi sıradan kelimelerle karışıklık oluşturmasın.

Eğer kelimeleri kullanırsanız, alan adınızın başına koyun. Böylece SEO değerlendirmesini güçlendirmiş olursunuz.

Google Keyword Planner ya da Keywordtool.io gibi siteler kullanabilirsiniz.

 

7-Geleceği De Düşünün

Alan adınızı gelecekteki eşiniz gibi düşünün. Çünkü yıllar sonra markanız olarak işinizin büyük bir bileşeni olacak.

Eğer alan adınızı gelecekte değiştirmeyi düşünürseniz bu size büyük bir zahmet verir; marka planlaması, para ve SEO çalışmaları…

Yani bunlarla uğraşmak istemiyorsanız alan adınız için geleceğe dönük olun.

 

8-Sosyal Medya Ve Banka Patentlerindeki Durumları İnceleyin

Belirli bir alan adı ile devam etmeden önce, ismin sosyal medya ve ticari marka patentlerinde kayıt olup olmadığına bakmalısınız.

Markanızı oluştururken alan adınız ve sosyal medyadaki isimlerinizin aynı olması önemlidir. Benzerlik sayesinde ziyaretçileriniz ve müşterileriniz sizi daha kolay bulabilir.

Yasal sıkıntılardan uzak durmak ve alan adının daha önceden alınmadığını kontrol etmelisiniz hatta bu bir zorunluluk. Bunu yapmak zorundasınız.

İşinizi kolaylaştırmak için Knowem ismindeki aracı kullanabilirsiniz. Potansiyel alan adını ararken size 25 popüler sosyal medyadaki durumu gösterir. Aynı zamanda aynı isimde tescilli marka var mı öğrenmenizi sağlar.

Eğer varsa biraz değişiklik yapabilir ve sosyal medya profilinizi o şekilde oluşturabilirsiniz.

 

9-Uzantınızı İyi Seçin

Bu konuda en iyisi “.com” dur.

Registrar Stats alan adı kaydı istatistiklerine göre “.com” alan adı kırmızı olarak gösteriliyor.

Neden bu kadar yüksek? Çünkü “.com” tanıdık.

Bunun yanında “.net” ve “.org” uzantıları da başarılı sitelerde kullanılmakta. Sizin web siteniz de “.com” ile daha başarılı olacaktır.

Bu yüzden ilk tercih olarak “.com” kullanın, eğer alındıysa “.net” ve “.org” kullanabilirsiniz.

Eğer üç uzantı da müsait değilse başka bir alan adı bulmanız gerekli. Alan adınızı değiştirmek yerine başka bir uzantı kullanmak başarınızı olumsuz etkileyebilir.

 

Alan adı oluşturma konusunda sıkıntı çekiyorsanız;

Alan adınız için aklınızda en azından birkaç fikir olmalı, belirleyici birkaç kelime. Elbette adlar tescil edilmiş olabilir. Bu durumda yardımınıza domain name generators alan adı oluşturucu programlar yetişiyor:

  • Wordoid. Bu program bir kelime yerleştirmene sonra da bu kelimeyi taşıyıp başına veya sonuna koyarak alakalı fikirler üretiyor.
  • Lean Domain Search. Bu program kelimeniz ile diğer kelimeleri eşleştiriyor ve uygun olan adları listeliyor.
  • DomainHole. Bu program kelimeleri araştırıyor, bitirdiği alan adlarını listeliyor, yeni isimler oluşturuyor ve daha fazlasını yapıyor.

Ayrıca: Eğer bir blog veya bir web sitesi başlatacaksanız kendi adınızı kullanmanız daha iyi olacaktır. Böylece daha fazla tanınırsınız ve kendi alan adınız sizce de havalı olmaz mı?

Tabii adınız uzunsa ve kolay söylenmiyorsa takma ad veya kısaltma kullanmanız daha iyi bir tercih olacaktır.